نیوز سیتی!
16 آذر 1402 - 22:17

محمدافزایش درآمدهای مالیاتی ۱۴۰۳ بیشتر از دو سال گذشته نیست

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه افزایش درآمدهای مالیاتی در سال آینده بیشتر از دو سال گذشته نیست، گفت: واقعیت این است که ترس القایی توسط برخی درست نیست، بلکه افزایش ورآمد مالیاتی به دلیل افزایش فرارهای مالیاتی شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی شامگاه امروز در نشست پرسش‌وپاسخ با دانشجویان که در دانشگاه پیام‌نور برگزار شد، در پاسخ به افزایش مالیات در بودجه سال آینده اظهار کرد: مسئله مالیات در بودجه سال آینده با فضای رسانه‌ای متفاوت مواجه است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه افزایش درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده کمتر از دو سال گذشته خواهد بود، افزود: واقعیت این است که ترسی که جمعی در حال القای آن هستند درست نیست چرا که در این مورد موضوع اصلاً افزایش دریافت مالیات از مودیان نیست بلکه باتوجه‌به اتصال سامانه‌ها، راه‌های فرار مالیاتی بسته شده و درآمد مالیاتی افزایش خواهد یافت.
وی تاکید کرد: کاهش قیمت تولید مسکن در دستور کار دولت قرار دارد.
خاندوزی با اذعان به کم‌بودن سهم ایران از بازار کشورهای جبهه مقاومت گفت: این دغدغه نقطه‌ضعف درستی است که ما از این ظرفیت‌ها درست استفاده نمی‌کنیم به همین دلیل دیگران و رقبا از ما پیشی گرفته‌اند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی در کشور سوریه به وضعیت عادی بازنگشته است، ادامه داد: با فعال‌شدن بانک و بیمه‌های مشترک در بین دو کشور، زمینه فعالیت اقتصادی فراهم خواهد شد.
وی به وضعیت متفاوت عراق در مراودات اقتصادی اشاره و تصریح کرد: فعالیت برخی از صنایع هم در عراق مطلوب بود ولی بازاریابی حرفه‌ای کشورهای رقیب سهم ما را در این بازار به‌شدت کاهش‌یافته است.
خاندوزی با تأکید بر تأثیر مستقیم ارز در وضعیت اقتصادی جامعه و همچنین کنترل بازار گفت: با توجه به شرایط جامعه ایرانی و انتظارات روانی موجود در آن باید روند کنترل ارز را در دستور کار قرار دهد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بعد از انقلاب و تا سال ۸۰ ایران بانک خصوصی نداشتیم، افزود: موضوع نظارت مطرح است که درگذشته انجام نشده و اوضاع به این شرایط رسیده است و در واقع سیستم حکمرانی غلط عمل کرده است و تاوان آن نباید توسط مردم پرداخت شود به همین دلیل ورشکستگی بانک‌ها را مطرح نکرده و سپرده‌های مردم بازپرداخت می‌شود، ضمن اینکه امروز وظیفه داریم خط تولید بانک‌های ورشکسته هم باید متوقف شود.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597422

مهمترین اخبار ایران و جهان: