نیوز سیتی!
15 آذر 1402 - 01:22

پیکر‌های مطهر شهدای گمنام در راه مازندران

پیکر شهدای گمنام قبل از ۱۶ آذر وارد استان می‌شوند و مراسم وداع مردمی با شهدا در شهرهای مختلف استان طی ۱۰ روز تا ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، نام حضرت مادر و شهدای گمنام سال‌هاست که عجین شده و حالا شهدای گمنام در ایام فاطمیه و روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به مازندران رنگ و بوی دیگری می‌بخشد.

گمنامان فاطمی‌تبار قبل از ۱۶ آذر وارد استان می‌شوند و دانشگاه‌ها منور به نور و برکت شهدای عزیز خواهد شد، همچنین صدها مراسم وداع مردمی در شهرهای مختلف استان طی ۱۰ روز تا ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می‌شود. 

مراسم وداع استانی با پیکرهای مطهر شهدای گمنام در روز جمعه ۲۴ آذر ماه در حسینیه عاشقان ساری و ۲۶ آذر هم مراسم تشییع استانی در مرکز استان برگزار می‌شود و پس از آن پیکرهای مطهر شهدای گمنام عزیز برای تدفین به ۱۰ شهرستان منتقل خواهد شد.

*دیار علویان متبرک به حضور شهدای گمنام

محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران گفت: دیار علویان متبرک به حضور شهدای گمنام خواهد شد که در سخت‌ترین شرایط برای اسلام و انقلاب اسلامی جانفشانی و مجاهدت کردند.

وی افزود: حضور کاروان شهدای گمنام در روز‌های آینده در شهر‌های مختلف استان مازندران به ویژه دانشگاه‌ها، مدارس و مساجد آثار و برکات فراوان معنوی و حماسی را به همراه دارد.
 
سلامی تأکید کرد: دیار علویان متبرک به وجود شهدای گمنام خواهد شد که در سخت‌ترین شرایط برای اسلام و انقلاب اسلامی جانفشانی و مجاهدت کردند.
 
وی عنوان کرد: تعداد هفت دستگاه آمبولانس امروز با بدرقه مسوولان از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران جهت انتقال پیکر‌های مطهر شهدای گمنام به معراج الشهدای تهران اعزام شدند.
 
به گفته سلامی پیکر‌های مطهر ۱۳ شهید گمنام چهارشنبه ۱۵ آذر وارد استان مازندران می‌شوند و به مدت ۱۲ روز مهمان مردم دیار علویان خواهند بود.
 
پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1595422

مهمترین اخبار ایران و جهان: