نیوز سیتی!
04 آبان 1402 - 15:28

حمایت از عرضه‌ محصولات گردشگری و صنایع‌دستی در پیاده‌راه اکباتان

شهردار همدان گفت: آمادگی داریم برای رونق پیاده‌راه اکباتان از افرادی که محصولات گردشگری و صنایع دستی عرضه کنند حمایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز نشستی مشترک با حضور شهردار، برخی از مدیران شهری، هیئت امنا و کسبه پیاده‌راه اکباتان برگزار شد که مشکلات مختلف کسبه مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار همدان در این جلسه بر تعامل اهالی بازار پیاده‌راه اکباتان و مدیریت شهری تاکید و تصریح کرد: باید اقدامات لازم از جمله رفع مشکلات سرویس بهداشتی، تخلیه بار، جمع‌آوری معتادان، تنظیف و جداره‌سازی در خیابان اکباتان انجام شود تا همه از منافع آن بهره‌مند شوند. 

سید مسعود حسینی با بیان اینکه پیاده‌راه اکباتان از پرظرفیت‌ترین مکان‌های شهر است گفت: ابتدا باید آسیب‌شناسی‌های فنی و تخصصی در خصوص مسائل این نقطه انجام و بعد از دسته‌بندی مشکلات، مسئولیت همه دستگاه‌های متولی مشخص شود تا با بودجه مناسب هر کدام رفع شود.

وی به تشریح مسائل ترافیکی، خدمات شهری و گردشگری در پیاده‌راه اکباتان پرداخت و گفت: در حوزه خدمات شهری از جمله تنظیف معابر، جمع‌آوری معتادان و مشاغل مزاحم مسائلی وجود دارد که برای رفع بخشی از آنها نیازمند همکاری با نیروی انتظامی هستیم و باید از ظرفیت ماده ۱۶ بهره گرفته شود.

شهردار همدان خواستار تشکیل کارگروه و جلسات مختلف برای پیگیری مصوبات شد و عنوان کرد: در حوزه ترافیکی فقط شهرداری تصمیم‌گیر نیست و برای رفع گره‌های ترافیکی نیازمند مصوبات کارگروه‌های تخصصی و فنی هستیم و در صورت تصویب مصوبات آماده اجرای آنها خواهیم بود.

حسینی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری و بازآفرینی بازار افزود: تلاش کردیم شهر نمایی متفاوت و زیبا پیدا کند و باید کاری کنیم ذهنیت‌ها نسبت به خیابان اکباتان عوض شود و پای خانواده‌ها و گردشگران به این مکان بازگردد. 

وی با بیان اینکه آمادگی داریم برای رونق پیاده‌راه اکباتان از افرادی که محصولات گردشگری و صنایع دستی عرضه کنند حمایت کنیم افزود: باید کسبه بازار هم پای کار بیایند و از این طرح‌ها که در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری موثر هستند، استقبال کنند. 

گفتنی است در ادامه مراسم کسبه و هیئت امنای پیاده‌راه اکباتان به طرح مشکلات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند و در پایان شهردار همدان دستورات لازم را برای پیگیری و رفع این مسائل صادر کرد.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551366

مهمترین اخبار ایران و جهان: