نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 13:27

بایدن در تعقیب ترامپ و دی‌سانتیس؛ محبوبیت «جو» در پایین‌ترین سطح

یافته‌های نظرسنجی مشترک واشنگتن‌پست و اِی‌بی‌سی‌نیوز حاکی از آن است که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، میزان محبوبیت و رضایت از رئیس جمهور این کشور به پایین‌ترین سطح رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، نظرسنجی اخیر واشنگتن‌پست و اِی‌بی‌سی‌نیوز نشان می‌دهد که میزان محبوبیت و رضایت از جو بایدن، رئیس جمهور کنونی این کشور به ۳۶درصد تنزل یافته و او با فاصله، در تعقیب دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا است.

باتوجه به افزایش تردیدها درباره شرایط جسمانی و ذهنی بایدن برای تصدی کرسی ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴، او در رقابت‌های پیش از انتخابات، ترامپ و همچنین ران دی‌سانتیس، فرماندار فلوریدا و دیگر نامزد جمهوری‌خواه را تعقیب می‌کند.

نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که تنها ۳۶درصد از مردم آمریکا از عملکرد بایدن در کاخ سفید رضایت داشته و تنها ۳۶ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی شرایط جسمانی او را برای تصدی کرسی ریاست جمهوری، مناسب دانسته و تنها یک سوم آمریکایی‌ها نیز بر این باورند که بایدن از لحاظ ذهنی نیز ذکاوت لازم را دارد.

در سوی مقابل، از نظر اکثر آمریکایی‌ها، ترامپ برای ریاست جمهوری گزینه مناسب‌تری است. براساس این نظرسنجی، ۶۴درصد پاسخ‌دهندگان معتقدند که ترامپ برای تصدی این منصب، شرایط جسمانی مناسبی داشته و ۵۴درصد هم فکر می‌کنند که او از لحاظ روانی وضعیت خوبی دارد.

دیسانتیس هم در یک رقابت انتخاباتی فرضی، با اخذ رای ۴۲درصد از واجدین شرایط، گوی سبقت را از بایدن ربود و تنها ۳۷درصد از رای‌دهندگان این انتخابات فرضی، بایدن را انتخاب کردند.

در این بین، ۴۴درصد از واجدین شرایط گفته‌اند که قطعا یا احتمالا به ترامپ رای خواهند داد. این رقم برای بایدن ۳۸درصد است.

بایدن ۸۰ ساله که نگرانی‌ها درباره وضعیت جسمانی و روانی خود را رد کرده، بر این باور است که مردم شاهد یک رقابت بوده و قضاوت می‌کنند که چه کسی ویژگی‌های ریاست جمهوری آمریکا را دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1197366

مهمترین اخبار ایران و جهان: