نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 00:46

شاخص کنونی کیفی هوای قصرشیرین در وضعیت خطرناک قرار گرفت

کرمانشاه- مدیرکل محیط زیست کرمانشاه گفت: بر اساس آخرین داده های شاخص کنونی کیفی ایستگاه پایش هوای استان، هوای قصرشیرین در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس هشدارهای اعلام شده از سوی هواشناسی استان کرمانشاه از اواخر امروز توده گرد و غبار از سوی کشور عراق به مرزهای استان وارد شده است.

وی افزود: با توجه به تأثیر توده غباری بر شهرستان‌های مرزی استان کرمانشاه هم اکنون شهرستان قصرشیرین با شاخص کنونی کیفی ۳۱۴ در وضعیت خطرناک قرار گرفته است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به داده‌های سایر پایگاه‌های سنجش کیفیت هوا در استان کرمانشاه، تصریح کرد: در همین زمان پایگاه اسلام آبادغرب با عدد ۱۵۳ در وضعیت ناسالم، پاوه با عدد ۱۶۹ در وضعیت ناسالم، ایستگاه شهرداری کرمانشاه با عدد ۹۲ قابل قبول، ایستگاه زیباپارک شهر کرمانشاه با عدد ۱۴۸ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و کنگاور نیز با ۱۴۳ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

وی ادامه داد: شاخص کیفی وضعیت خطرناک اخطاری جدی برای سلامت انسان و بیانگر شرایط اضطراری بوده و در این وضعیت تمام افراد جامعه تحت تأثیر اثرات بهداشتی جدی قرار می‌گیرند.

جلیلیان خاطرنشان کرد: در وضعیت ناسالم نیز افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری ورزند و افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با تشریح شرایط وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، گفت: در این وضعیت افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

جلیلیان در پایان خاطر نشان کرد: در وضعیت هوای قابل قبول افراد خیلی حساس در صورت امکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین را کاهش دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1209922

مهمترین اخبار ایران و جهان: