نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 10:22

مسکو: حمله پهپادی کی‌یف به کرملین بدون هماهنگی با غرب انجام شد

معاون وزیر خارجه روسیه مدعی است که رژیم کی‌یف حمله پهپادی به کرملین را بدون هماهنگی با غرب ترتیب داده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، میخائیل گالوژین، معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید گرچه رژیم کی‌یف حمله پهپادی سوم مه(۱۳ اردیبهشت) به کرملین را بدون هماهنگی با حامیان غربی‌اش صورت داده اما غربی‌ها نیز از محکوم کردن این حمله خودداری کردند.

دفتر ریاست‌جمهوری روسیه ۱۳ اردیبهشت اعلام کرد که «تروریست‌های رژیم کی‌یف در حمله و تلاشی شکست‌خورده قصد داشتند با دو پهپاد انتحاری کامیکازه، محل اقامت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کاخ کرملین را هدف قرار دهند.»

گالوژین درباره این حمله گفت: روز سوم مه شاهد یکی دیگر از حملات تروریستی رژیم کی‌یف بودیم. در واقع، این یک سوءقصد به جان رئیس جمهور روسیه بود. علاوه بر این، کاخ کرملین مسکو یکی از میراث‌های جهانی ثبت‌شده «یونسکو» است. رژیم کی‌یف با این حمله یک‌بار دیگر نشان داد که هیچ‌کدام از اصول بین‌المللی، قانونی، انسانی یا اخلاقی برایش معنایی ندارد.

وی افزود: براساس اطلاعات ما، رژیم کی‌یف این حملات را با حامیان غربی‌اش که از تشدید احتمالی تنش واهمه داشتند، هماهنگ نکرده است. با این حال، هیچ‌کدام از آنها به طور علنی این حمله تروریستی را محکوم نکردند. نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط هم سکوت کردند.

گالوژین به‌رغم این اظهارات، تاکید کرد که چین که در تلاش برای بازگرداندن کی‌یف به میز مذاکرات است، «اساسا حمله رژیم (ولودیمیر)زلنسکی به کرملین را محکوم کرد. همچنین چندین کشور دیگر که از انتقاد علنی علیه غرب واهمه دارند، در تماس‌های رسمی، نسبت به این حمله رژیم کی‌یف و رفتار نسنجیده و خطرناکش، ابراز تعجب کردند.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 1240766

مهمترین اخبار ایران و جهان: