نیوز سیتی!
14 خرداد 1402 - 13:34

انقلاب اسلامی موفق‌ترین انقلاب در طول تاریخ است

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اگر بخواهیم ماهیت انقلاب اسلامی ایران را با انقلاب‌های توحیدی گذشته و انقلاب‌های معاصر مقایسه کنیم می‌توان ادعا کرد، موفق‌ترین انقلاب‌ها در طول تاریخ، انقلاب اسلامی ایران است.

به گزاش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام‌ علی سعیدی رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا امروز در مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) که با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: هر انقلابی باید ۵ مرحله را طی کند، مرحله اول بسترسازی یعنی فراهم شدن شرایط انقلاب در مردم است، مردم با فرهنگ انقلاب، آرمان‌های انقلاب، اهداف انقلاب آشنا شوند و زمینه پیروزی را فراهم کردن از دیگر مراحل آن است.

وی ادامه داد: اگر یک انقلاب بتواند پنج مرحله را به سلامت طی کند حقیقتا انقلاب موفقی خواهد بود، اگر بخواهیم ماهیت انقلاب اسلامی ایران را با انقلاب‌های توحیدی گذشته و انقلاب‌های معاصر مقایسه کنیم می‌توان ادعا کرد، موفق‌ترین انقلاب‌ها در طول تاریخ، انقلاب اسلامی ایران است.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: ملت ایران در طول این ۴۴ سال برای آیندگان، تاریخ خلق کردند و چه افتخارهایی را برای پیشینیان به ارمغان آورده است.

وی افزود : امام از سال ۴۲ آرام آرام، بستر لازم را برای انقلاب فراهم کرد لذا خواص امام، به امام پیوستند و آرام آرام و دسته‌دسته به انقلاب گرایش پیدا کردند، از سال ۴۲ تا سال ۵۷ مردم  برای تحول آماده شدند، ابتدا تحول فکری، تحول اعتقادی لازم بود، لذا در جوانان در مردان و زنان این تحول به وجود آمد و بستر لازم برای انقلاب فراهم شد.

سعیدی تأکید کرد: مرحله پیروزی، یعنی ایجاد شرایط برای براندازی نظام جاهلی حاکم و جایگزینی نظام توحیدی بود، حضرت نوح ۹۵۰ سال تلاش کرد بستر لازم را برای انقلاب فراهم کند ولی با کمال تأسف مردم آمادگی پیدا نکردند، به جز تعداد معدودی از کسانی که به حضرت نوح ایمان آوردند.

وی تصریح کرد: در تاریخ، انقلاب توحیدی بدون محوریت رهبری الهی قابل شناسایی نیست، شرط اول و شرط اصلی وجود رهبر از سوی ذات الهی است و شرط دوم مردم است، مردم باید زمینه لازم در پیروزی را فراهم سازند، مردم باید در کنار رهبری الهی قرار بگیرند و برای سقوط رژیم جاهلی تلاش کنند.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به مرحله استقرار نظام،گفت: که در زمان حضرت موسی مردم همراهی نکردند و حکومت ادامه پیدا نکرد، اما در زمان انقلاب اسلامی امام توانست با کمک مردم یک جنگ هشت سال را به پایان برساند امام فرمودند، ملت ما از ملت های پیشینیان برترند، مردم کرمانشاه در دفاع مقدس نقش بسیار مهمی داشتند و منطقه کرمانشاه نقطه اوج جنگ و پایگاه‌های منطقه در برابر حملات دشمنان بود اما مردم همراهی کردند و با جشن، پیروزی به پایان رسید. 

وی اظهار کرد: مرحله چهارم هر انقلاب را می‌توان در استکمال تعریف کرد، یعنی شرایط برای انتقال رهبری به رهبری دوم فراهم شود، در زمان حضرت موسی مردم اشتباه کردند، وقتی نوبت به جانشین رهبر آن زمان رسید مردم با مشکل مواجه شدند، حضرت موسی فرمودند هارون مثل من است، فرمان او فرمان من است، ولی متأسفانه مردم از دستور هارون سرپیچی کردند و جانشین رهبری را نپذیرفتند.

سعیدی عنوان کرد: اگر امام از دنیا می‌رود، اگر پیامبر از دنیا می‌رود، انقلاب باید بماند، خدا زنده است، لذا شب ۱۴ خرداد امام راحل جان به جان آفرین تسلیم کردند و بعدازظهر ۱۴ خردادماه جانشین رهبری را معرفی کرد، شخصیتی فقیه و بزرگوار حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای به عنوان جانشین انتخاب شد و شورای نگهبان و مردم نیز مهر تایید زدند.

وی در پایان، افزود: مرحله پنجم انقلاب، مرحله استمرار بود که در هیچ انقلابی ثبات نداشت، اما انقلاب اسلامی ایران بعد از ۳۳ در حالت استمرا است و این استمرار تا ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت و مردم در کنار مقام معظم رهبری باقی خواهند ماند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1261066

مهمترین اخبار ایران و جهان: