نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 11:59

وزیر کشور: احیای تالاب گاوخونی در دستور کار دولت قرار دارد

وزیر کشور گفت: احیای تالاب گاوخونی در دستور کار دولت قرار دارد زیرا از نظر زیست محیطی دارای اهمیت زیادی است و امید است راهکارهای مناسب برای تحقق این امر دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه بازدید از تالاب گاوخونی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه به منطقه شرق اصفهان و ورزنه آمدیم و در حال حاضر در تالاب گاوخونی هستیم، اظهار داشت: مردم ورزنه مردمی ولایتمدار، شجاع و بزرگوار هستند که با مشکل آب و کمبود نزولات آسمانی مواجه هستند.

وی تأکید کرد: دوستان در وزارت نیرو با مدیرت و تلاش شبانه‌روزی استاندار و فرماندار به‌دنبال سامان دادن این موضوع هستند و امید است خواست مردم محقق شود و مقدار ابی که برای کشت نیاز دارند، به آن‌ها برسد.

وحیدی عنوان کرد: البته اینجا مساله‌ای به‌نام اصلاح الگوی کشت مطرح است تا بتوانند هم کشت باصرفه‌تر و با آب کمتر داشته باشد و جزو کارهایی است که اینجا کار شده و طرح‌ها آماده است و نیازمند منابع مالی است.

وزیر کشور یادآور شد: منطقه تالاب گاوخونی با مساحتی ۴۷ هزار هکتار و ظرفیت ۳ میلیارد مکعب اب است که برای انجام فعالیت تالابی و اکوسیستم خود، سالانه نیاز به حدود ۴۶٠ میلیون مترمکعب آب دارد و بازهم با مشکل آب مواجه هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید به این مشکل فکر کرد، عنوان کرد: احیای تالاب گاوخونی در دستور کار دولت قرار دارد زیرا از نظر زیست محیطی دارای اهمیت زیادی است و امید است راهکارهای مناسب برای تحقق این امر دنبال شود.

وحیدی گفت: باید وزارت نیرو بیش از همه مسؤول این امر هستند و تلاش می‌کنند هرچند مشکل اصلی کاهش نزولات آسمانی است و امید است با مدیریت هرچه بهتر منابع، راهی برای احیای تالاب پیدا کرد.

وزیر کشور با اعلام اینکه مانند دریاچه ارومیه، تشکیل ستاد احیا برای تالاب گاوخونی نیز در دستور کار جدی دولت است، بیان داشت: در دریاچه ارومیه راهکارهای خاصی وجود داشت و اینجا باید راهکارهای متفاوت پیدا و مطرح شود.

پایان پیام/۶۳۱۲۵/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1220622

مهمترین اخبار ایران و جهان: