نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 09:06

دغدغه مختومقلی نزدیک شدن دل های مسلمانان به هم بود

گرگان- نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: یکی از آرزوهای مختومقلی فراغی، نزدیک شدن دل های مسلمانان به هم بوده و این دغدغه به دلیل جنگ ها و مسائل به وجود دیگر به وجود آمده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی شامگاه چهارشنبه در همایش ادبی مختومقلی فراغی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهارکرد: برگزاری این همایش ها ما را به ریشه های مان وصل می کند، ملتی که ریشه، اصل، اساس و پایه نداشته باشد، آینده هم نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: در طول تاریخ بزرگانی از ایران سربرآورده اند و رشته های مختلف علوم و دانش را گسترش دادند به طوری که غرب امروز مرهون تلمذ در محضر این دانشمندان ایرانی است.

وی گفت: افتخار می کنیم ایرانی و مسلمان هستیم و افتخار می کنیم منطقه استرآباد، گرگان و جرجان شخصیت های بسیار بزرگی داشته است که متاسفانه تا کنون در راستای معرفی آن ها اتفاقی رخ نداده است.

نورمفیدی بیان کرد: مختومقلی فراغی، فقط یک شاعر نبود، بلکه یک عارف و خداشناس خوب و شایسته بود و بنده خدا بود و خودش را گم نکرد.

امام جمعه گرگان افزود: مختومقلی فراغی یک بنده خالص و مخلص خدا بود و چون بنده خدا بود خود و جایگاه انسانی خودش را هم یافته و درک کرده بود.

وی ادامه داد: سراسر اشعار مختومقلی فراغی از علم، معرفت، بندگی خدا، سلوک، عرفان عملی و ورود در مسیر بندگی خدا موج می زند و این از امتیازات مهم مختومقلی فراغی بوده است.

نورمفیدی بیان کرد: یکی از آرزوهای مختومقلی فراغی، نزدیک شدن دل های مسلمانان بود و این دغدغه به دلیل جنگ ها و مسائل به وجود آمده برای امت اسلامی ایجاد شده بود.

نماینده ولی فقیه گلستان افزود: مهم ترین دغدغه مختومقلی خداشناسی بود و در عین حال برای امت اسلامی و جامعه اسلامی هم دغدغه داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1220022

مهمترین اخبار ایران و جهان: