نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 15:54

خدمت در مناطق محروم اردبیل اولویت اصلی عدالت آموزشی است

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: هدف اصلی قرارگاه جهادی عدالت آموزشی و نصیب آموزشی برابر خدمت در مناطق محروم و رفع محرومیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام الله صفری ظهر سه شنبه در نشست تخصصی کارگروه‌های جهادی در اردبیل اظهار کرد: هدف اصلی قرارگاه جهادی عدالت آموزشی و نصیب آموزشی برابر خدمت به مناطق محروم و رفع محرومیت است.

وی با اشاره به اهداف تشکیل قرارگاه جهادی تصریح کرد: با هدف دسترسی برابر دانش آموزان به منابع امتحانات نهایی، ۱۰ هزار جلد کتاب راه موفقیت در امتحانات نهایی با تمرکز بر مناطق محروم استان در بین دانش آموزان دوازدهمی توزیع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر از همکاران به عنوان فرهنگی خیر اعلام آمادگی کرده اند تا با کار جهادی در راستای رفع محرومیت در مناطق محروم استان به امور آموزشی و تربیتی بپردازند و باید با برنامه ریزی دقیق از این ظرفیت عظیم نهایت استفاده را ببریم.

صفری با اشاره به بهبود سرانه فضای ورزشی در استان افزود: با هدف رفع محرومیت و افزایش سرانه فضای ورزشی، ۳۸ زمین چمن مصنوعی به نام شهید قاسم سلیمانی در مناطق محروم استان اجرا شده که از این تعداد ۲۴ زمین به بهره برداری رسیده و مابقی در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

وی با تاکید بر توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی و لزوم گسترش آموزش‌های فنی و حرفه ای خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری بیش از ۵۰ میلیارد تومان صرف تجهیز هنرستان‌های استان شده و قطعاً با تمام توان این مسیر را ادامه خواهیم داد.

صفری از مشارکت و همدلی سپاه حضرت عباس (ع) استان، بسیج سازندگی، گروه‌های جهادی و مجمع خیرین مدرسه ساز تقدیر و تشکر کرد.

در این جلسه دبیر قرارگاه جهادی عدالت آموزشی و نصیب آموزشی برابر استان اردبیل با اشاره به اقدامات این قرارگاه اضافه کرد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی در استان، نواحی و مناطق ۱۹ گانه استان، احصا فضای آموزشی مورد نیاز، دانش آموزان نیازمند توجه و آغاز عملیات عمرانی در مناطق محروم استان از جمله اقدامات شاخص این قرار است.

سید غلامحسین خلیلی موسوی بیان کرد: تدوین نقشه راه پیشرفت در شاخص‌های آموزشی و تربیتی جز ابتکارات استان اردبیل است که برای بازه زمانی یک ساله و سه ساله انجام شده و بر همین اساس شرح وظایف هر یک از اعضا قرارگاه تعیین شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1249622

مهمترین اخبار ایران و جهان: