نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 15:24

تقویت ایمان و امید در جامعه تولید قدرت و اقتدار می کند

اراک- فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: تقویت ایمان و امید در جامعه تولید قدرت و اقتدار کرده و همه باید در راستای این مهم نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محسن کریمی ظهر چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی اظهار داشت: مقام معظم رهبری با صدور بیانیه گام دوم انقلاب که خود یک جهاد تبیین بود راه و مسیر را به خوبی مشخص کردند و لذا جهاد تبیین از مهمترین الزامات در گام دوم انقلاب محسوب می‌شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: جوانان غیرتمند ایران اسلامی در جهاد علمی و فرهنگی گام‌های بلند پیشرفت را طی کردند و در حوزه‌هایی چون دفاعی، دانش بنیان و پژوهشی رتبه‌های برتر کسب کردند و امروز حرف برای گفتن داریم و امروز دانشگاهیان باید در جهاد امیدآفرینی نقش مؤثری ایفا کنند.

وی تأکید کرد: تقویت «ایمان و امید» در جامعه تولید قدرت و اقتدار خواهد کرد و همه باید در راستای این مهم نقش آفرینی کنند.

کریمی با بیان اینکه فتح الفتوح امام خمینی (ره) آشنایی جوانان با معنویت و پای کارآوردن آنها در میدان‌های دفاع است، گفت: نمونه آن در دفاع مقدس بود که جوانان با معنویت بزرگترین موفقیت‌ها را خلق نمودند و محدودیت‌ها را به فرصت تبدیل کردند و امام خمینی (ره) با معنویت خلاء ها را به فرصت‌های بزرگ تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه معنویت اساس نهضت امام (ره) و عامل اصلی پیروزی در ایجاد و ادامه مسیر انقلاب بود، گفت: بسیاری از پیشرفت‌های ۴۴ سال گذشته با معنویت حاصل شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: امام خمینی (ره) معنویت را بین امت اسلامی و مردم ایران ایجاد و تقویت کرد و از برکات این مؤلفه، شاهد موفقیت‌های پی در پی نظام جمهوری اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی همواره از سوی ابر قدرت‌ها مورد طمع بوده ولی امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی و ایجاد یک حکمرانی جدید یک الگوی موفق به دنیا ارائه کرد و دشمن در طی این سال‌ها برای الگو نشدن انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

کریمی اضافه کرد: بسیاری از کشورها صاحب قدرت هستند اما کشور ایران علاوه بر مؤلفه قدرت، دارای معنویت نیز هستند که این مهم در طول انقلاب به جهانیان اثبات شد.

تقویت ایمان و امید در جامعه تولید قدرت و اقتدار می کند

وی با اشاره به تلاش‌های دشمن در جنگ شناختی بیان کرد: اکنون دشمن، تمام توان خود را به کار گرفته تا معنویت نظام جمهوری اسلامی را با کشف حجاب، لاابالی گری و راه اندازی مکتب‌های غیرواقعی و تغییر سبک زندگی را نابود کند که باید هوشیار بود و نسبت به توطئه‌های دشمنان فعالانه و هوشمند عمل کرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: امید است در چهل واره دوم انقلاب اسلامی سطح کار را به ایدئولوژیک تغییر دهیم و مؤلفه معنویت را در جامعه به ویژه بین جوانان ترویج دهیم تا شاهد موفقیت‌های پی در پی باشیم.

وی خاطر نشان کرد: امروزه در گوشه گوشه جامعه دشمن در تلاش است که مؤلفه معنویت را از جامعه اسلامی سلب کند، بنابراین آحاد جامعه در هر جایگاهی وظیفه دارند وظایف خوبی را انجام دهند تا جامعه اسلامی موفق شود و امت اسلامی استقرار پیدا کند و در مقابل هجمه‌های دشمن تاب داشته باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1268466

مهمترین اخبار ایران و جهان: