نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 14:47

فتح خرمشهر بزرگ‌ترین پیروزی نظامی و سیاسی ایران بود

امام جمعه موقت شهرضا گفت: فتح خرمشهر به عنوان بزرگ‌ترین پیروزی نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تلقی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام اصغر قائمی امام جمعه موقت شهرضا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با کارگزاران حج اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند، دعوت حضرت ابراهیم در طول تاریخ وجود دارد، دعوت برای یک هدف است نزدیکی دل‌های آحاد اسلامی به یکدیگر و اتحاد مردم در مقابل ظلم و کفر است.

وی با تأکید بر اینکه اجتماع حج باید پیغامی برای مسائل روز و دنیای اسلام داشته باشد و مسوولان حج در این رابطه فرهنگسازی کنند، افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب باید کاری کنیم که تا اسم حج و کعبه می‌آید جوان امروز مفاهیم تمدن اسلامی، اتحاد جهانی، نگاه فرامرزی و بین المللی به ذهنش خطور کند.

قائمی با اشاره به سوم خرداد ماه سالرزو فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر به عنوان بزرگ‌ترین پیروزی نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تلقی می‌شود و شورای عالی انقلاب فرهنگی این روز را به عنوان روز مقاومت و ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران اسلامی نامگذاری کرده است.

امام جمعه موقت شهرضا بیان کرد: یکشنبه اول ذی‌القعده روز میلاد حضرت معصومه(س) است که روز دختر نام‌گرفته است و آغاز دهه کرامت است، الگوی دختران جامعه ما باید فاطمه معصومه(س) باشد و دختران سرزمین ما تابع دستورات اسلام باشند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1222866

مهمترین اخبار ایران و جهان: