نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 17:10

مشکل مربیان پیش‌دبستانی ناحیه یک همدان به زودی حل می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به عدم پرداخت حقوق و سایر مزایای مربیان پیش‌دبستانی به خاطر عدم تعیین موسس گفت: طی چند روز آینده کارفرما تعیین و مشکل مربیان پیش‌دبستانی ناحیه یک حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، تعدادی از مربیان پیش‌دبستانی ناحیه یک، گلایه‌هایی مبنی بر عدم تعیین کارفرما و پرداخت حقوق در این ناحیه از آموزش و پرورش دارند و عنوان می‌کنند از مهرماه کارفرمای پیش‌دبستانی در این ناحیه مشخص نشده و به همین خاطر نیز حقوق و بیمه آنها پرداخت نشده در حالی که با مشخص شدن کارفرمای پیش‌دبستانی سایر نواحی، مربیان آنها این مشکلات را ندارند.

 این مربیان اعلام کردند امسال با وجود اینکه ۶۰ درصد افزایش شهریه داشتیم اما حقوق آنها مشخص نشده و کمترین حقوق برای مربیان پیش‌دبستانی لحاظ می‌شود؛ ضمن اینکه مربیان سایر نواحی برخلاف ناحیه یک از مزایایی برخوردار شده‌اند اما آنها از این امکان بی‌بهره مانده‌اند.

از سویی نیز درخواست پاسخ به این سوال را دارند که چرا باید شهریه‌ها ماه‌ها به حساب مدیر مدرسه برود اما برای آنها پرداختی انجام نشود!

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در این خصوص در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: کارفرمای مقطع پیش‌دبستانی از طریق سامانه مشخص می‌شود و سامانه نیز دستورالعمل‌های خاص خود را دارد.

رسول شیدایی گفت: در مرحله اول باید حتما سه نفر شرکت‌کننده داشته باشد که در ناحیه یک چون یک نفر شرکت‌کننده بوده، مرحله اول رد و به مرحله دوم رفته است‌.

وی با بیان اینکه مرحله دوم تعیین کارفرما نیز هفته گذشته روی سامانه آمد و در این مرحله حتی یک نفر هم شرکت‌کننده باشد، مشکلی نیست و می‌تواند آن فرد برنده باشد گفت: طبق روال کار در چند روز آینده این مشکل حل و کارفرما تعیین خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به افزایش شهریه‌‌ها عنوان کرد: علت افزایش شهریه بالا رفتن حقوق مربیان پیش‌دبستانی بوده تا طبق قانون کار برای آنها پرداختی باشد و این اتفاق می‌افتد‌.

وی در خصوص واریزی شهریه به حساب مدیر و ماه‌ها عدم پرداخت حقوق این مربیان خاطرنشان کرد: جمع‌آوری شهریه توسط موسس پیش‌دبستانی اتفاق می‌افتد و چون در ناحیه یک موسس مشخص نشده، پول در مدرسه و نه در حساب مدیر مانده تا پرداخت حقوق بر اساس موسسی که برنده مزایده می‌شود، اتفاق بیفتد.

شیدایی با اشاره به اینکه بقیه مناطق مشکلی ندارند و تنها این در ناحیه یک بوده است بیان کرد: تاخیر پرداخت‌ها به خاطر عدم تعیین موسس بوده که در چند روز آینده مشخص و پرداخت حقوق و بیمه انجام و مشکل این معلمان حل می‌شود.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1651166

مهمترین اخبار ایران و جهان: