نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 11:05

کتاب فروختن بدون مجوز، بدون ناشر؛ نویسنده: به خودم زنگ بزنید

«برای تهیه کتاب با خودم در تماس باشید.» این پیام زن نویسنده ای است که در فضای مجازی منتشر شده تا مخاطبان تازه‌ترین اثر غیرمجازش را که درباره تجاوز و سوءاستفاده‌های جنسی از کودکان است، تهیه کنند.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، نویسنده‌ای که در ماه‌های گذشته اثر خود را بدون مجوز وزارت ارشاد و حمایت ناشری منتشر کرده بود، تازه‌ترین اثرش را هم با قیمت ۱۵۰ هزار تومان منتشر کرد، اما این بار دیگر نیازی نیست از صفحه کاربری نویسنده، این اثر را بخرید، بلکه شماره تماس و ایمیل خودش را برای خرید معرفی کرده است.

این نویسنده کودک و نوجوان که کارگاه‌های آموزشی برای رده سنی کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند، اثر جدید خود را این‌گونه معرفی کرده است: «حرفم در این کتاب ساده است: بچه‌ها را آگاه کنیم و مراقبشان باشیم تا مورد سوءاستفاده و تجاوز قرار نگیرند.»

این نویسنده زن، علت انتشار اثرش را توضیح داده: «این کتاب را خودم منتشر کرده‌ام، چون باور دارم در این بلبشوی مغزشویی، خشونت، سانسور و مسابقه ترویج جهل و ابتذال، هر کسی اگر می‌تواند برای آگاهی‌بخشی باید کاری بکند.»

این‌که کار نویسنده غیرمجاز است یا خیر؟ محمدعلی مرادیان، مدیر اداره کتاب و توسعه کتابخوانی پاسخ می‌دهد: «قانون می‌گوید هر نگارشی در قالب کتاب باید مجوز وزارت ارشاد را داشته باشد؛ حتی گاهی افراد روی اثرشان اسم گزارش می‌گذارند و اگر ثابت شود این اثر کتاب است، باید مجوز داشته باشد.»

در ماه‌های گذشته، برخی نویسندگان آثارشان را شخصاً چاپ کرده و می‌فروشند. حتی برخی هم نسخه مجازی‌اش را بدون دریافت هزینه‌ای در فضای مجازی هم منتشر می‌کنند که همه این آثار برای انتشار نیازمند مجوز اداره کتاب هستند، اما روزبه‌روز بر تعداد این سبک انتشار افزوده می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1652922

مهمترین اخبار ایران و جهان: