نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 00:44

کره جنوبی ماهواره جاسوسی به فضا پرتاب می‌کند

کره جنوبی در اقدامی که به رقابت این کشور با همسایه شمالی در زمینه مسائل فضایی تفسیر شده روز دوشنبه اعلام کرد که 2 ماهواره جاسوسی به فضا پرتاب می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد سال جاری ۲ ماهواره جاسوسی دیگر را برای نظارت بهتر بر فعالیت‌های کره شمالی به فضا پرتاب کند، اقدامی که رقابت فضایی بین دو  کره را داغ می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» وزارت دفاع کره جنوبی  اعلام کرده که قرار است ۲ ماهواره را بر روی موشک «فالکون-۹ اسپیس ایکس» از ایستگاه  فضایی کیپ کاناورال در «فلوریدا» در آمریکا در ماه‌های آوریل و نوامبر به فضا پرتاب کنند.

کره جنوبی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ چهار ماهواره دیگر را در مدار زمین قرار دهد تا در بحبوحه تهدیدات موشکی و اتمی کره شمالی، قابلیت‌های اطلاعاتی خود را افزایش دهد. سئول قصد دارد با پرتاب انواع ماهواره‌ها علائم هشدار دهنده حمله احتمالی اتمی یا موشکی کره شمالی را سریع‌ دریافت کند.

پیونگ یانگ نیز وعده داده که امسال سه ماهواره جاسوسی دیگر به فضا پرتاب کند. کره شمالی چندی قبل ماهواره جاسوسی خود را پس از ۲ تلاش ناموفق در مدار زمین  قرار داد و اعلام کرد که از تاسیسات مهم کره جنوبی و ارتش آمریکا عکس گرفته است.

پیونگ یانگ اعلام کرد ماهواره نظامی این کشور از تاسیسات نظامی آمریکا در «سن‌دیِگو» تصویربرداری کرده و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی این تصاویر را به همراه عکس‌هایی از ژاپن و آبراه سوئز را مشاهده کرده است.

وزارت دفاع کره شمالی اعلام کرد که ارسال موشک به فضا ماموریت نیروهای مسلح کره شمالی است که در قانون اساسی و سایر قوانین آن مشخص شده تا از بازدارندگی جنگی خود برای محافظت از حاکمیت و تمامیت ارضی کشور در صورت انجام حمله نظامی مرگبار استفاده کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631422

مهمترین اخبار ایران و جهان: