نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 12:56

وزیر آموزش‌وپرورش: نسلی مثل «حاج قاسم» تربیت می‌کنیم

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: آرمان آموزش‌وپرورش تربیت نسلی مثل شهید سلیمانی است و دانش‌آموزان ما در آن نشانه‌های غیرت، شجاعت، مردم‌دوستی، سخت‌کوشی، پرکاری و ولایت‌پذیری را دریافت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا مراد صحرایی پیش از ظهر امروز در آیین اجتماع دختران حاج قاسم در کرمان به ویژگی های حاج قاسم پرداخت و با اشاره به اینکه او در فرهنگ ما نماد ولی‌الله است، اظهار داشت: حاج قاسم اهل معنویت و اخلاص بود.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: آرمان آموزش‌وپرورش تربیت نسلی مثل شهید سلیمانی است و  دانش‌آموزان ما در آن نشانه‌های غیرت، شجاعت، مردم‌دوستی، سخت‌کوشی، پرکاری و ولایت‌پذیری را دریافت خواهند کرد.

وی انقلابی بودن را از دیگر نمادهای حاج قاسم برشمرد و خاطرنشان کرد: این شهید ثابت کرد برای انقلابی بودن لازم نیست به هیچ جناحی وابسته باشید.

صحرایی اضافه کرد: حاج قاسم نماد شجاعت، تدبیر و پرکاری بود و نشان داد می‌توان شبانه‌روز را خدمت کرد و خسته نشد.

وی ابراز داشت: سپهبد شهید سلیمانی نماد فداکاری و نوع دوستی بود لذا مردم ایزدی عراق را از چنگال داعش نجات داد.

وی با اشاره به اینکه سپهبد شهید سلیمانی نماد پیروزی حق بر باطل و پیروزی مستضعفان بر ظالمان است، گفت: حاج قاسم نماد دشمن‌ستیزی و استکبارستیزی تاریخ ما است و این شهید نه تنها متعلق به ما بلکه متعلق به تمامی آزادگان جهان است.

صحرایی عنوان کرد: شهادت سردار دلها ثابت کرد که نور خدا را نمی‌توان خاموش کرد و حالا دشمن ببیند شهید سلیمانی به مراتب از حاج قاسم قدرتمندتر است.

وی افزود: بچه‌های حاج قاسم گرد هم آمدند تا نسل آرمانی را نشان دهند و ثابت کنند که بچه‌های این سردار بزرگ روبروی ظالمان قرار دارند لذا شاهد شکوفا شدن اندیشه حاج قاسم نه در ایران بلکه در جهان هستیم.

وزیر آموزش‌وپرورش با تاکید بر اینکه دشمن بیش از هر زمانی فهمید چه غلط جبران ناپذیری در ترور این شهید بزرگوار مرتکب شد، گفت: او فکر می‌کرد اگر حاج قاسم را حذف کند اندیشه این شهید از بین می‌رود اما امروز شهید سلیمانی به مکتب تبدیل شده و در مدرسه و کلاس‌های درس ما نشسته است.

دانش آموزان از آرمان‌های انقلاب کوتاه نخواهد آمد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این آیین گفت: دانش‌آموزان با حضور در این آیین ثابت کردند که ایران قوی هرگز از آرمان‌های انقلاب کوتاه نخواهد آمد.

رضا رضایی با بیان اینکه کرمانی‌ها در دوران انقلاب و دفاع مقدس افتخارآفرینی زیادی کردند گفت: دانش‌آموزان در تمامی رویدادها در صحنه هستند.

وی با اشاره به مدرسه‌ای که در آن تمامی شاگردان چادری هستند، بیان کرد: چادر به عنوان حجاب برتر برای دانش‌آموزان ما یک افتخار است.

پایان پیام / ۳۷۶۳ / ش

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618866

مهمترین اخبار ایران و جهان: