نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 13:55

فراهم شدن زمینه آزادی ۹۰۰ زندانی مالی در مازندران

رئیس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به اهمیت صلح و سازش، گفت: طی یکسال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته ۹۰۰ زندانی جرایم مالی استان با جلب رضایت شاکیان از زندان‌ آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، با حضور حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران پیش از ظهر امروز همزمان با سومین روز از هفته قوه قضائیه مراسم تقدیر از فعالان حوزه صلح و سازش که در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی مازندران برگزار شد، با اشاره به اهمیت صلح و سازش، اظهار کرد: امروز صلح و سازش به عنوان یکی از مهمترین رویکردهای دستگاه قضایی می‌تواند به عنوان جایگزینی بسیار موثر به جای حل و فصل دعاوی در محاکم قضایی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 وی گفت: در بحث صلح و سازش در استان مازندران اقدامات مناسبی انجام شده است که در بحث محکوم به قصاص با تلاش‌های ضابطان قضایی ۳۳  مورد جلب رضایت انجام شده است.

اکبری با بیان اینکه برای ۵۷ محکوم به قصاص هم تلاش‌های در حال انجام است و نتایج مناسبی کسب شده که در صورت قطعیت اطلاع رسانی انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: ۹۰۰ زندانی مالی از زندان‌های استان با کسب رضایت طرف مقابل آزاد شدند.

وی افزود: امروز با توجه شرایط و فرهنگ جامعه، پرداختن به حوزه صلح و سازش، بیش از پیش ضرورت دارد و پیگیری قضایی پرونده‌ها، هزینه های بیشتری را بر مردم و جامعه تحمیل خواهد کرد که می‌طلبد بحث صلح و سازش مورد تاکید و توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه فرهنگ صلح و سازش باید بیشتر تبلیغ و ترویج شود، خاطرنشان کرد: در قوه قضاییه یک معاونت برای پیگیری موضوع صلح و سازش اختصاص داده شده که باید از این ظرفیت بسیار خوب استفاده شده و مردم هرچه بیشتر به صلح و سازش ترغیب شوند.
 
اکبری از دست اندرکاران حوزه صلح و سازش تقدیر کرد و افزود: افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، ایثارگرانی هستند که خدمات ارزشمند آنها با خلوص نیت توام شده که این خدمات را ارج می نهیم.
 
وی یادآور شد: صلح و سازش به هیچ وجه کار آسانی نیست، در این مسیر باید صبوری به خرج داد، برنامه داشت و از تجربیات ارزشمند بزرگان استفاده کرد.
 
رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: برای دستگاه قضایی استان حتی یک مورد صلح و سازش هم در حقیقت جلوگیری از یک اختلاف، خشکاندن ریشه نزاع و امری بسیار ارزشمند است و توجه به این مساله باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1305522

مهمترین اخبار ایران و جهان: