نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 13:15

تشرف بدون محدودیت یمنی‌ها به حج تمتع پس از 8 سال+عکس

اعزام زائران یمنی به سرزمین وحی، پس از جنگ عربستان و یمن با محدودیت‌هایی همراه بود. امسال پس از هشت سال، 24 هزار زائر یمنی بدون محدودیت به حج تمتع مشرف می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حج تمتع در سال‌های گذشته از سوی سعودی‌ها برای زائران برخی از کشورها با محدودیت‌هایی همراه بود. در برخی از سال‌ها زائران کشورهای سوریه، قطر، لیبی، یمن و حتی فلسطینیان خارج از فلسطین از تشرف به سرزمین وحی در ایام حج تمتع محروم بودند.

عربستان پس از ۸ سال، ۲۴ هزار زائر یمنی را بدون محدودیت می‌پذیرد

امسال پس از هشت سال، زائران یمنی بدون محدودیت عازم حج تمتع می‌شوند. براساس سهمیه اعلام شده از سوی سعودی‌ها، ۲۴ هزار زائر یمنی از شهرهای مختلف این کشور بدون محدودیت در گرایش و حزب، نه تنها از عدن، بلکه صنعا هم به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.


بدرقه نخستین گروه زائران حج یمنی به سرزمین وحی توسط مسؤولان یمن

تشرف زائران یمنی به ویژه حوثی‌ها به حج تمتع، از هشت سال گذشته به دلیل جنگ بین عربستان و یمن ممنوع شده بود. امسال پس از بهبود روابط سعودی‌ها با کشورهای منطقه، عربستان سعی کرد تا سفر یمنی‌ها به خانه خدا را تسهیل کند. بر همین اساس، زائران یمنی پس از هشت سال وقفه، بدون محدودیت به حج تمتع مشرف می‌شوند.

اعزام زائران یمنی حج تمتع به سرزمین وحی، شب گذشته آغاز شد و در نخستین اعزام  یک پرواز با ۲۶۸ سرنشین وارد عربستان شد. در حج تمتع سال جاری، ۲۴ هزار زائر یمنی از فرودگاه صنعا در یمن، به فرودگاه مدینه و جده مشرف می‌شوند. براساس برنامه‌ریزی یمنی‌ها، زائران این کشور با ۲۰۰ پرواز به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

اعزام روزانه ۵ هزار یمنی به عربستان قبل از درگیری‌ها

با وجود داشتن مسیر زمینی بین یمن و عربستان، با توجه به ناامن بودن و مشکلات جاده‌ای، همه زائران از طریق هوایی وارد عربستان می‌شوند. پیش از جنگ بین یمن و عربستان، روزانه بیش از پنج هزار مسافر و زائر یمنی از طریق ۵۰ پرواز وارد عربستان می‌شدند.

به گزارش فارس، در حج تمتع سال جاری، ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف می‌شوند. عربستان اعلام کرده که زائران خارجی بیش از ۹۰ کشور جهان امسال به حج تمتع مشرف می‌شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1292722

مهمترین اخبار ایران و جهان: