نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 07:05

پیش‌بینی ۷۶ هزار نفر روز برنامه فرهنگی برای دانش‌آموزان زنجانی

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در سطح این استان ۷۶ هزار نفر روز برنامه فرهنگی برای تمامی دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است، گفت: تلاش شده است در اجرای برنامه‌های تابستانی به صورت مهارت محور پیش رویم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خوشبختانه فضای آموزشی و تربیتی را در ۹ ماهه تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ به اتمام رساندیم، اظهار داشت: این بدین معنا نیست که روند تربیتی و حتی آموزشی ما برای مدتی تعطیل می‌شود، بلکه فعالیت‌های تابستانی را با شعار تربیت بدون توقف آغاز خواهیم کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در راستای اجرای برنامه‌های تابستانی از هفته نخست تیرماه تا ۲۰ شهریورماه در خدمت دانش‌آموزان خواهیم بود، تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی برای دانش‌آموزان در ایام تابستان با هماهنگی سایر دستگاه‌های فرهنگی در سطح استان در تمامی دوره‌های تحصیلی مختلف پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه ۴۶۷ پایگاه تابستانی برای اجرای برنامه‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت: با تعامل مستقیم و مثبت با پایگاه بسیج، کانون‌ها، اردوگاه‌ها و... تمامی ظرفیت‌ها را در راستای اجرای برنامه‌های تابستانی برای دانش‌آموزان به کار خواهیم گرفت.
اسماعیلی با اشاره به اینکه در اردو‌های یک روزه و حتی دو روزه  برای دوره‌های تحصیلی متوسطه با پیش‌بینی ۲۰‌ هزار نفر اردو برای این دانش‌آموزان خواهیم داشت، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم این پیش‌بینی را با حمایت سایر دستگاه‌های فرهنگی و همین‌طور منابع ملی به بالاتر از ۲۰ هزار نفر  هم ارتقا دهیم.
مدیرکل‌ آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه ۷۶ هزار نفر روز برنامه فرهنگی برای تمامی دانش‌آموزان در سطح استان پیش‌بینی شده است، افزود: یکی از برنامه‌های تابستانی برنامه‌ای با عنوان«هفت در هفت» است، ضمن اینکه در اجرای بخشی از این برنامه‌ها با همراهی دانش‌آموزان و اولیاء آنها برنامه‌‌ها اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه تلاش شده است در اجرای برنامه‌های تابستانی به صورت مهارت محور پیش برویم، ادامه داد: همه فضاهای ما از جمله سالن‌های ورزشی، باشگاه‌های ورزشی و اردوگاه‌ها برای پذیرش دانش‌آموزان شرایط مناسب و در آمادگی کامل است تا شعار امسال را که«توقفی در تربیت نخواهیم داشت» را در تابستان عملیاتی کنیم.
اسماعیلی در ادامه به اجرای برنامه مزرعه تابستان من اشاره کرد و گفت: برنامه مزرعه تابستان من بدین شکل است که با اختصاص یک فضای زراعی به دانش‌آموز، در طول تابستان با کمک خانواده و همین‌طور مربیانی که ما در اختیارش خواهیم گذاشت برای پرورش برخی محصولات کشاورزی تلاش خواهد کرد.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1291766

مهمترین اخبار ایران و جهان: