نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 08:49

نمایشگاه دستاوردهای اتباع خارجی در بوشهر برگزار شد

بوشهر- نمایشگاه دستاوردهای اتباع خارجی در بوشهر با حضور مسئولان استان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات یکشنبه‌شب در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای اتباع خارجی و افغانی در بوشهر اظهار داشت: مهاجرت و پناهندگی اتباع خارجی به ویژه اتباع افغانی به ایران قدمتی برابر به عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: در اواخر دهه ۱۳۵۰ با شدت گرفتن جنگ و ناآرامی در افغانستان و بعداً حمله نظامی شوروی به افغانستان سبب شد جمعیت زیادی از مردم این کشور برای پرهیز از خشونت و سرکوب به کشورهایی از جمله ایران با پاکستان مهاجرت کنند.

وی افزود: البته بیشتر مهاجرت آنان به ایران بود چون اشتراکات فرهنگی و مذهبی، بازار کسب و کار مناسب، ثبات سیاسی و امنیتی و بسیار موارد دیگر وجود داشت و جمهوری اسلامی هم نهایت همکاری با اتباع خارجی داشته است.

پورات گفت: همچنین تاکنون جمهوری اسلامی خدمات مطلوب و بدون منتی نظیر شهروندان ایرانی به اتباع خارجی ارائه کرده است.

نمایشگاه دستاوردهای اتباع خارجی در بوشهر برگزار شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: خدمات آموزشی نظیر حضور در مدارس ایرانی، ارائه خدمات در حوزه بهداشت و درمان، تحت پوشش قرار دادن اتباع معلول توسط بهزیستی و بسیار خدمات رایگان به اتباع خارجی ارائه داده و سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت از اتباع بوده که تاکنون با ثبات و آرامش در کشور زندگی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کمک به تأمین و تجهیزات لوازم بیمارستانی، حمایت در ساخت مدارس برای اتباع خارجی و تجهیز مدارس و توانمندسازی و ایجاد کارگاه‌های آموزشی و تولیدی از جمله مواردی است که انتظار داریم کمیساریا با استان بوشهر همکاری و حمایت لازم داشته باشد و از خدماتی که تاکنون به استان ارائه کرده است قدردانی می‌کنم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1326866

مهمترین اخبار ایران و جهان: