نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 21:10

فرماندار: سرخس با تغییر اقلیم، مواجه شده است

فرماندار سرخس با اشاره به تداوم توفان و ریزگردها در این منطقه گفت: سرخس با تغییر اقلیم مواجه شده است و باید فکری اساسی برای آن کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخس، از روز گذشته تصاویر نگران کننده ای از شرایط جوی و ظهور ریزگردها در این شهر در فضای مجازی خبرساز و توفان شدید موجب مسدودشدن موقتی جاده این شهر به مشهد شد.اتفاقی که در طول سال های گذشته بارها تکرار شده است.

حسن نوری‌ زاده در گفت و گو با خبرنگار فارس در سرخس اظهار کرد: سرخس در طول سال های گذشته با تغییر اقلیم مواجه شده است و باید فکری اساسی برای مقابله با ریزگردهای این منطقه کرد.

وی افزود: با توجه به این که در مورد مالکیت زمین ها در سرخس، اختلاف نظرات زیادی وجود دارد در قالب یک تفاهم نامه جامع با حضور همه دستگاه ها به یک نظر واحدی رسیده ایم که با عدم واگذاری اراضی دیم به کشاورزان و کاشت گیاهان سازگار با شرایط آب و هوای منطقه از افزایش ریزگردها جلوگیری کنیم.

نوری زاده ادامه داد: در سال گذشته ۶ روز تعطیلی مدارس بر اثر ریزگردها را داشتیم اما چنانچه این شرایط تداوم یابد مشکلات بیشتری خواهیم داشت. 

وی تصریح کرد: منتظر هستیم خروجی مطالعات درباره ریزگردها تا اول شهریورماه به دست مان برسد تا کاری دقیق انجام بدهیم. تاکنون نیز اقداماتی کرده ایم اما نسبت به وسعت منطقه تحت تاثیر ریزگردها اقدامات مان ناچیز بوده است.

فرماندار سرخس خاطرنشان کرد: در موضوع ریزگردها با پهنه ۱۳۰ هزار هکتاری درگیر هستیم و این مشکلی نیست که در یک یا دو روز حل شود. از آن جایی که هنوز کانون ریزگردها به طور دقیق مشخص نیست و به خاطر برخی خطرات احتمالی از مالچ پاشی استقبال نمی شود و دنبال راه های اساسی هستیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1357366

مهمترین اخبار ایران و جهان: