نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 19:29

پروژه پرورش ماهی در قفس در آب‌های گناوه به بهره برداری رسید

گناوه- همزمان با پنجمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر، پروژه ۵۰۰ تنی پرورش ماهی در قفس در شهرستان گناوه با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل شیلات استان بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح این طرح با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: ۱۱۷ مجوز پرورش ماهی در قفس تاکنون در استان بوشهر ثبت شده است که از این تعداد ۱۸ مزرعه به بهره برداری رسیده است.

عقیل امینی افزود: در حاضر ۵۶ قفس پرورش ماهی از شمال استان در شهرستان دیلم تا جنوبی ترین منطقه استان در کنگان مستقر و ۴۶ قفس نیز در حال مونتاژ که به زودی به دریا منتقل و جانمایی خواهند شد.

وی گفت: ظرفیت اسمی ۱۸ مزرعه به بهره برداری رسیده در استان بوشهر، ۱۱ هزار تن است و هر مزرعه ۵۰۰ تنی، ۲۰ نفر اشتغالزایی مستقیم به همراه دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر بیان کرد: پهنه دریایی برای استقرار سازه‌های از طریق اداره کل بنادر و دریانوردی استان صادر می‌شود.

امینی بیان کرد: گونه ماهی که در حاضر در کل کشور به مزرعه‌ها برای پرورش در قفس معرفی شده، گونه ماهی «سی باس» است که به دلیل سازگاری با دما و شوری آب اولین گونه از این نوع برای پرورش است.

وی گفت: پژو هش هایی در پژوهشکده استان بوشهر و استان‌های همجوار برای پرورش گونه‌های دیگر ماهی در حال انجام است تا بتوان در سال‌های آینده از گونه‌های بومی منطقه برای پرورش ماهی در قفس استفاده کرد و زمینه اشتغال و سرمایه گذاری را فراهم کرد.

وی بیان کرد: از مجموع مجوزهای ثبت شده برای پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر، ۶ مزرعه پرورش ماهی در قفس در شهرستان گناوه بوده که سه مزرعه به بهره برداری رسیده است.

امینی بیان کرد: شهرستان گناوه از نخستین بنادر آبزی پروری در استان بوده و انتظار می‌رود با فعالیت بیشتر در این زمینه شاهد پیشرفت بیشتر در این آن باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1020922

مهمترین اخبار ایران و جهان: