نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 10:48

لزوم مشارکت گرم کرمانشاهی‌ها برای اهدای خون در فصل زمستان/ زیر «چتر سرخ زندگی» برویم

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از مردم خواست همزمان با روزهای سرد سال و هوای بارانی و برفی، برای نجات جان بیماران به مراکز اهدای خون استان مراجعه کنند.

مریم میرزاده، مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: با فرارسیدن ایام سرد سال و هوای بارانی و برفی، با کاهش تعداد مراجعین برای اهدای خون؛ ذخایر خونی کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: در این راستا در سراسر کشور پویش «چتر سرخ زندگی» با هدف اهدای خون در زمستان از ابتدای دی‌ماه شروع شده و تا پایان اسفندماه ادامه دارد.

 مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: بیمارانی هستند که در همه ایام سال به خون و فرآوردهای خونی نیاز دارند و نباید این بیماران فراموش شوند.

وی سن اهداکنندگان خون حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۶۰ سال عنوان کرد و افزود: افرادی که سالی دوبار خون اهدا می‌کنند تا ۶۵ سال هم می‌توانند مراجعه کنند. 

میرزاده خاطرنشان کرد: از آنجا که سلامت اهداکننده و گیرنده خون مهم است، مراجعه کنندگان معاینه و مشاوره می‌شوند و اگر اهدای خون برای سلامتی اهداکننده و گیرنده خطری نداشته باشد، پذیرش می‌شوند.

وی با اشاره به مراکز خونگیری استان، گفت: مرکز انتقال خون شهر کرمانشاه واقع در خیابان بنت‌الهدی همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ و ایام تعطیل ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و مرکز جنب بیمارستان معتضدی شنبه تا سه‌شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ پذیرای اهداکنندگان خون هستند.

میرزاده گفت: تیم سیار انتقال خون امروز در هلال احمر شهرستان روانسر مستقر هستند و فردا هم در شهرستان‌های قصرشیرین و کنگاور خونگیری خواهند داشت.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 982066

مهمترین اخبار ایران و جهان: