نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 18:56

کاهش مصرف گاز در اردبیل نشان از همراهی و صداقت مردم است

اردبیل- معاون توسعه منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: کاهش مصرف گاز در روزهای اخیر نشان از همراهی و صداقت مردم برای کمک به همنوعان است.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم دبیر عصر شنبه در جریان بازدید از مرکز دیسپاچینگ مدیریت مصرف گاز در اردبیل اظهار کرد: با تعطیلی ادارات، مراکز آموزشی و دانشگاهی شاهد کاهش مصرف گاز در استان اردبیل بودیم تا خطر قطعی و افت فشار گاز در استان‌های شمالغرب نظیر اردبیل به حداقل برسد.

وی ضرورت تداوم صرفه‌جویی گاز را با توجه به سرمای شدید و یخبندان در مناطق مختلف یادآور شد و تصریح کرد: هر چند مردم و کارکنان همراهی خوبی را در کاهش مصرف گاز در روزهای اخیر داشتند ولی همچنان افزایش پنج درصدی مصرف گاز در برخی از واحدهای مسکونی و اداری جای نگرانی دارد که امیدواریم همراهی بیشتری را در این حوزه شاهد باشیم.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: هم استانی‌ها با کاهش یک تا ۲ درجه‌ای دمای هوای واحدهای مسکونی خود و توجه به دمای رفاه ۱۸ تا ۲۴ درجه می‌توانند به مصرف بهینه گاز کمک کرده و از قطع یا افت فشار گاز جلوگیری کنند.

دبیر افزود: با پوشیدن لباس‌های گرم و نصب پرده‌های ضخیم جلوی پنجره‌ها و درب منازل به راحتی می‌توان در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرده و گاز کمتری را مصرف کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل در انتهای مسیر گازرسانی قرار دارد، انتظار می‌رود با تنظیم دمای واحدهای مسکونی به شرایط ایده‌آل دمای رفاه، همچنان پایداری گاز را در استان شاهد باشیم تا دغدغه‌ها و مشکلاتی را شاهد نباشیم.

دبیر اضافه کرد: با یک درجه کاهش دما تا ۲۷ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی در مصرف گاز اتفاق می‌افتد تا شرایط پایدار و غیربحرانی را در استان‌هایی نظیر اردبیل شاهد باشیم.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار اردبیل بیان کرد: در بازدیدی که از ادارات، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف داشتیم در کنار صرفه‌جویی و کاهش مصرف، سعی بر این بوده تا وضعیت خدمات‌رسانی به مردم نیز مورد رصد و پایش قرار گیرد.

در این بازدید مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل نیز مصرف بیش از ۱۱ میلیون متر مکعبی گاز را در استان در روزهای اخیر یادآور شد و اظهار کرد: میزان مصرف گاز در این استان پنج درصد افزایش یافته است.

میرسعید سید متین تصریح کرد: تلاش بر این است تا افت فشار و قطعی گاز را در مناطق مختلف استان شاهد نباشیم و همچنان تقاضای ما این است که مشترکان گاز در استان اردبیل با کاهش یک تا ۲ درجه‌ای دما هوا و مصرف گاز، به پایداری این منبع پاک انرژی کمک کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 976966

مهمترین اخبار ایران و جهان: