نیوز سیتی!
06 دی 1401 - 17:37

مهمان‌نوازی گرمساری‌ها/ شهید گمنام روی دستان مردم

گرمسار - هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) پیکر شهید گمنام دفاع مقدس در گرمسار تشییع و به خاک سپرده شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- سمیه اصغری: فقط چند تکه استخوان از ۴۰۰ رزمنده و شهید دفاع مقدس باقی مانده که بعد از مدت‌ها تفحص در مناطق جنگی کشف شدند و در گمنامی به کمال رسیده و جاودانه شدند اما امروز نیز یکی از شهدای گمنام تازه تفحص شده مهمان شهر شهید پرور و مردم خونگرم گرمسار شد.

این شهید والامقام ۲۱ ساله در سال ۶۷ در منطقه جنگی شلمچه به شهادت رسیده و امروز بعد از گذشت ۳۴ سال پیکر او در آرامگاه ابدی‌اش به خاک سپرده شد. پیکر این شهید گمنام با حضور سیل عظیم جمعیت مردم گرمسار از میدان انقلاب تا میدان امام خمینی (ره) این شهرستان تشییع شد و همه آمدند تا بگویند گرچه گمنام است ولی نام او در دل عموم مردم جاودانه باقی مانده و همه گویی یکی از اعضای خانواده شهید هستند.

مهمان‌نوازی گرمساری‌ها/ شهید گمنام روی دستان مردم

حضور پرشور مردم

پیکر این شهید والامقام از میدان انقلاب تا میدان امام‌خمینی (ره) تشییع شد و در نهایت با حضور گسترده مردم در محل دانشگاه دولتی گرمسار به خاک سپرده شد. رئیس دانشگاه دولتی گرمسار در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با پیگیری‌های مجدانه دانشگاه گرمسار و بسیج دانشجویی افتخار میزبانی از این شهید والامقام نصیب ما شد.

سید مجتبی حسینی فرد با بیان اینکه نمادها و طراحی مقبره این شهید به پایان رسیده و به زودی اجرا می‌شود، افزود: مراسم سوم، هفتم و چهلم این شهید والامقام ویژه دانشجویان و اساتید دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه چهلم این شهید مصادف با ایام الله دهه مبارک فجر خواهد بود، تصریح کرد: بنا داریم تا المان‌های طراحی شده تا آن روز تکمیل و رونمایی شود.

مهمان‌نوازی گرمساری‌ها/ شهید گمنام روی دستان مردم

دلگرمی و غیرت جوانان

یک شهروند گرمساری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه وجود جوانان غیور و انقلابی همواره دلگرمی و ایجاد حس امنیت در جامعه را به همراه خواهد داشت، گفت: دشمن باید بداند که هر زمان قصد تعرض به خاک این سرزمین را داشته باشند با وجود غیور مردان و دلاور مردان این سرزمین آرزوی تصرف حتی یک وجب از خاک ایران را هم با خود به گور می‌برند.

محبوبه قادری در ادامه خاطر نشان کرد: شهدا برای حفظ عصمت و عزت زنان ایرانی در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل جان بر کف جنگیدند تا چادر از سر زنان ایران نیفتد و امروز نیز با حضور در مراسم تشییع پیکر این شهید گمنام باری دیگر تجدید بیعت کرده و هرگز اجازه نمی‌دهیم آتش فتنه قطره‌ای از خون شهدا را پایمال کند.

برکت از بابت حضور شهدا

یک دانشجوی بسیجی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: حضور معنوی شهید گمنام در دانشگاه پر برکت خواهد بود و در کنار تحصیل علم و دانش درس‌هایی از رشادت، دلیر مردی، از خود گذشتگی و ایثار شهدا را می‌آموزیم.

علی اصغر قنبری در ادامه خاطرنشان کرد: شهادت طلبی مهم‌ترین ویژگی دانشجویان انقلابی است که امروز به برکت خون شهدا این آرمان و ارزش انقلابی باری دیگر در جوانان شکوفه کرد.

امروز همه مردم گرمسار یک صدا در رثای دخت نبی اسلام عزاداری کردند و این عزاداری مهمان عزیزی داشت که عطر شهادت و ایثار را در شهرستان شهید پرور گرمسار، پراکنده کرد مردمی که نشان دادند که قدرشناس مجاهدت‌های شهدا هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 938666

مهمترین اخبار ایران و جهان: