نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 16:55

سامانه‌های بهداشتی آب شرب به روستاهای آسارا رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز گفت: کلیه منابع تامین آب روستاهای شهر آسارا (جاده چالوس) با صرف هزینه ۸۵۰ میلیون تومان به سامانه‌های سالم سازی و بهداشتی آب شرب مجهز شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حمیدرضا نامداری، مدیرعامل آبفای استان البرز، امروز‌ در جمع اصحاب رسانه، گفت: به دنبال یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی و واگذار شدن مسؤولیت تأمین و توزیع آب روستاها به آبفای شهری، سازماندهی کمی و کیفی آب شرب روستاها بلافاصله مد نظر قرار گرفت.

وی افزود: این امر یکی از اقدامات بسیار مهم و حیاتی، استقرار سامانه‌های گندزدایی، بهداشتی و سالم سازی در منابع تامین آب و شبکه توزیع آب روستایی بود بر همین اساس کلیه تجهیزات گندزدایی سنتی و قدیمی و معیوب در روستاها جمع آوری و سامانه‌ها و تجهیزات جدید (با استفاده از کلریناتورهای مایعی) در این روستاها جایگزین شد.

این مقام مسؤول ادامه داد: تجهیزات کلرزنی و گندزدایی جدید همچنین در روستاهایی که اصلاً فاقد سامانه‌های سالم‌سازی و گند‌زدایی بودند، استقرار یافت و به این ترتیب تمام روستاها در بحث مهم سالم‌سازی و کیفیت آب ساماندهی شدند.

نامداری با اشاره به حذف کلرزن‌های گازی در بعضی از روستاهای آسارا که پیش از این از آنها استفاده می‌شد، بیان کرد: کلر زنی‌های گازی به علت مخاطراتی که استفاده از آنها در پی دارد، حذف شدند و به این ترتیب کلیه ۱۴ روستای آسارا (تکیه سپهسالار، حسنکدر،آسیابدرگاه، ملک فالیز، پل خواب، ری زمین، خوزنکلا، آدران، ارنگه، ابهرک، نوجان، سرودار و پورکان) با جمعیت ۸۵۰۰ نفر زیر پوشش شبکه توزیع با کیفیت مطمئن و سالم قرار گرفتند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501622

مهمترین اخبار ایران و جهان: