نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 23:28

فاز سوم نیروگاه گازی دورود افتتاح شد

خرم‌آباد - استاندار لرستان گفت: هم‌زمان با هفته دولت، فاز سوم نیروگاه گازی دورود افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زیویار امروز پنج‌شنبه در جریان سفر به دو شهرستان بروجرد و دورود و در مراسم افتتاح فاز سوم نیروگاه شهرستان دورود ضمن گرامیداشت هفته دولت و شهدای انقلاب اظهار داشت: در این مناسبت‌ها مدیران اجرایی توفیق پیدا می‌کنند تا ماحصل تلاش دولت، همراهی مردم و بخش خصوصی را برای به چرخش درآوردن اقتصاد کشور، استان و توسعه زیرساخت‌ها در بخش‌های عمرانی و اقتصادی به بهره‌برداری برسانند.

وی گفت: امروز در دو شهرستان بروجرد و دورود از بخش‌های مختلف و با حضور نمایندگان این دو شهرستان از ظرفیت‌های کم‌نظیر آنها بازدید به عمل آمد.

استاندار لرستان با اشاره به پروژه‌های شهرستان‌های بروجرد، گفت: شرکت مهلران یک واحد تولیدی مواد شوینده با ۱۰۰ سال سابقه تاریخی در شهرستان بروجرد است و در این زمینه کارنامه درخشانی دارد که امروز بخش‌های جدیدی از آن افتتاح و توسعه یافت.

زیویار، همچنین به کلنگ‌زنی یک واحد از خوابگاه‌های دانشگاه آیت‌الله بروجردی اشاره کرد و گفت: این طرح برای تأمین زیرساخت‌ها و توسعه علم و فناوری در شهرستان بروجرد، لرستان و کشور است.

وی افزود: امروز کلنگ‌زنی نیروگاه ۲۰ مگاواتی شهید بروجردی «چالان چولان» توسط شرکت نورافزای افلاک با ۹.۲ میلیون یورو سرمایه ارزی و ۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی و با ظرفیت اشتغال ۳۵ نفر انجام شد.

استاندار لرستان در ادامه گفت: امروز همچنین فاز سوم نیروگاه گازی دورود افتتاح شد که این نیروگاه دارای ظرفیت تولید سه و نیم مگاوات برق است و برای تکمیل این فاز از نیروگاه گازی دورود دو میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی هزینه شده است و برای ۱۱ نفر اشتغال ایجاد شده است.

زیویار، ضمن تقدیر از تلاش و جدیت مدیرعامل شرکت نورافزای افلاک، گفت: این‌ها همه نشان از همت و اراده پرافتخار ایران، لرستان و شخص غیاثوند برای تولید و کارآفرینی در لرستان است که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به مشکلات مسیر کارآفرینی، اشتغال و توسعه، گفت: قطعاً این مسیر راه آسانی نیست؛ چون محرومیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه‌ای که بیش از چهار دهه به آن دچار شده‌ایم در این شرایط کار را مشکل کرده است و امروزه پس از دوران دفاع مقدس، خدمت‌رسانی جهادی مقدس است.

استاندار لرستان، افزود: حسن‌ختام بازدیدهای امروز افتتاح مرکز جامع سلامت شهید بهشتی شهرستان دورود بود که با ظرفیت ۲۷ نفر حدود ۲۴ هزار نفر شهری و بیش از سه هزار نفر از روستاییان را تحت پوشش قرار می‌دهد که به مساحت ۷۰۰ مترمربع در سه‌طبقه با اعتبار ۷.۳ میلیارد تومان و با اشتغال ۲۰ نفر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1479422

مهمترین اخبار ایران و جهان: