نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 06:31

بارش‌های رگباری در انتظار گلستانی‌ها

مدیرکل هواشناسی گلستان از ورود سامانه بارشی از شامگاه جمعه به استان خبرداد و گفت: در مدت فعالیت این سامانه وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

امان محمد کمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: تا اواسط روز جمعه جو استان، نسبتاً آرام و پایدار خواهد بود به طوری که آسمان صاف تا قسمتی ابری و در بعدازظهرها با وزش باد پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: البته برای امروز و فردا در نواحی شمالی، در برخی ساعات وزش باد نسبتاً شدید با احتمال خیزش موقت گردوخاک پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: از شامگاه جمعه شب به تدریج با نفوذ سامانه بارشی و شمالی شدن جریانات، رگبار و رعدوبرق اتفاق خواهد افتاد.

کمالی اضافه کرد: کاهش هشت الی ۱۲ درجه‌ای دما، بارش تگرگ در برخی از نقاط، وزش باد نسبتاً شدید و در برخی از نواحی پدیده گرد و خاک از دیگر پیامدهای این سامانه خواهد بود.

وی بیان کرد: فعالیت این سامانه تا بامداد روز یکشنبه در استان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: با توجه به نوع بارش‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، وقوع سیلاب ناگهانی در نواحی مستعد، احتمال طغیان رودخانه‌های اترک و گرگانرود، اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه جاده‌های کوهستانی، احتمال برخورد صاعقه و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و دامی دور از انتظار نیست.

کمالی به شهروندان توصیه کرد که از توقف و استقرار و برپایی چادر در حاشیه رودخانه‌ها و مسیرها خودداری کرده و در ترددهایش برون شهری احتیاط لازم را داشته باشند.

وی همچنین گفت که در مدت فعالیت این سامانه ورزشکاران از فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند.

محکم کردن سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها و انجام تمهیدات پیشگیرانه از دیگر توصیه‌های مدیرکل هواشناسی گلستان به مردم بود.

پایان پیام/ 83026

منبع: فارس
شناسه خبر: 1465522

مهمترین اخبار ایران و جهان: