نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 15:11

عدالت آموزشی در مدارس اصفهان رعایت شود

اصفهان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان خواستار رعایت عدالت آموزشی در مدارس استان اصفهان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جان‌نثاری پیش از ظهر دوشنبه در آئین تجلیل از سرآمدان علمی، مدال‌آوران المپیادهای علمی دانش‌آموزی و نفرات برتر آزمون سراسری استان اصفهان با بیان اینکه تجلیل از نوجوانان و جوانان افتخار آفرین در حوزه‌های مختلف وظیفه همه مسئولان است، اظهار داشت: اگر کسب افتخار در المپیاد موتور محرک بعدی جوانان شود بُرد کرده‌اند اما اگر باعث سکون شود قطعاً ایراد است.

وی المپیادی شدن را یک پله از نردبان موفقیت دانست و ابراز داشت: در این شرایط مراقب باشید دچار رکود نشوید از این رو موفقیت‌های امروز باید سکوی پرشی برای هدف‌های بعدی باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: افزایش تعداد رتبه‌های برتر علمی در استان گویای این مهم است که باید سطح عمومی تمامی مدارس استان پله پله افزایش یابد تا استعدادهای درخشان در همه مدارس شناخته شوند.

وی با تأکید بر عدالت آموزشی در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: رویکرد مدارسی که تعداد قابل توجهی دانش‌آموز نخبه دارند باید در سایر مدارس نیز پیاده شود و در امر آموزش از تمرکزگرایی فاصله بگیریم.

جان‌نثاری گفت: پیشنهاد می‌کنم سرنوشت علمی و شغلی المپیادی‌های استان پیگیری شود تا دریابیم استعدادهای درخشان به جایگاه علمی و شغلی حقیقی خود دست می‌یابند یا در مسیرهای دیگری قرار می‌گیرند.

وی با تأکید بر تکریم خانواده نخبگان علمی تصریح کرد: زحمات خانواده‌ها را ارج نهید و بدانید با تلاش و حمایت خانواده به مدارج بالای علمی رسیده‌اید.

جان‌نثاری متذکر شد: رسانه‌ها برای معرفی خانواده نخبگان علمی وقت ویژه‌ای را صرف کنند و توجه ویژه‌ای به رویکرد خانواده افراد موفق داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهار کرد: چرخه نخبگی و ارتباط نخبگان با مسئولان و قرار گرفتن در جایگاه اصلی آنان معیوب است و این ایراد بزرگی است، برای اصلاح این ساختار معیوب، فرآیند و ایده‌های خود را به شورای اطلاع‌رسانی استان منتقل کنید تا مورد بررسی و در دستور کار قرار بگیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484866

مهمترین اخبار ایران و جهان: