نیوز سیتی!
24 شهریور 1402 - 15:01

دشمن به دنبال تهدید امنیت ملی کشور است

امام جمعه موقت زنجان با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال تهدید امنیت ملی کشور است، گفت: مطمئن هستیم که دشمنان ایران البته به شرط مراقبت و بیداری ملت هیچ غلطی نمی‌توانند، بکنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سید میر یعقوب موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال تهدید امنیت ملی کشور است و باید در مقابل آن‌ها مقتدرانه و هوشیارانه عمل کرد، اظهار کرد: مطمئن هستیم که دشمنان ایران البته به شرط مراقبت و بیداری ملت هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه آمریکا به اعتراف و استناد خود غربی‌ها در حال تنزل و افول است، تصریح کرد: امریکا دیگر در هیچ کشوری قدرت مانور ندارد، به همین دلیل به جنگ ترکیبی روی آورده که در این جنگ هم شکست خورده است.

وی با توصیه به دشمن برای گرفتن درس عبرت از جنگ تحمیلی هشت ساله به کشورمان افزود: ایران در آن شرایط هم که تنها بود، با رهبری عالمانه امام خمینی(ره) موفق عمل کرده و پیروز شد.

موسوی به حضور گسترده معاندان اسلام و انقلاب در فضای مجازی و جوسازی آنها علیه مسئله حجاب اشاره و تاکید کرد: این فضاسازی موجب شده تا در ذهن کودکان و نوجوانان حاضر در این فضاها، استدلال‌های غلط نسبت به ارزش‌های اسلامی از جمله حجاب شکل بگیرد.

امام جمعه موقت زنجان با تاکید بر اینکه هدف دشمنان اسلام از میان برداشتن همه معانی و مفاهیم اسلامی است، ادامه داد: در این میان برخی با الگوبرداری از زنان بی‌حجاب ارزش‌های دینی را نادیده می‌گیرند.

وی حفظ حرمت زنان را از تاکیدات متعدد در آیات قرآنی عنوان کرد و گفت: ذات وجودی زن گوهر بزرگی محسوب می‌شود که نباید با بی‌حجابی نادیده گرفته شود.

موسوی با تشریح نعمات بی‌شمار خداوند تصریح کرد: نعمت حیات و نعمت دیدن، شنیدن و نفس کشیدن بسیار ارزشمند است، اما خداوند متعال برای هیچ نعمتی جز نعمت نبوت، ولایت و هدایت منت نگذاشته است.

امام جمعه موقت زنجان با توصیه برای کفران نعمت‌های خداوند نکردن، ادامه داد: باید از نعمت‌های خداوند متعال در جای خود استفاده شود و برای شکر نعمت باید دین را به درستی شناخت تا در مدار نعمت‌های الهی قرار گرفت.

وی با تشریح اهداف متعالی پیامبر اسلام(ص) ادامه داد: حضرت محمد(ص) با هدف تعالی و رشد اجتماعی در میان مسلمانان و پس از ۲۳ سال تحمل رنج، مصیبت، شکنجه و ظلم کفار و مشرکان، حاکمیت فکری و فرهنگی اسلام را تحکیم بخشید.

موسوی با بیان اینکه پیامبر اسلام در راستای مبارزه با ظلم و جهالت دچار مشقت، سختی و مصائب مختلف شدند، افزود: خدمتی که اسلام، پیامبر(ص) و خداوند متعال به بانوان کرده، تاریخ را تغییر داده است.

امام جمعه موقت زنجان به برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی اشاره و تصریح کرد: امسال نیز اربعین حسینی با شکوه خاصی برگزار شد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1500166

مهمترین اخبار ایران و جهان: