نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 13:56

عاشورا و اربعین حسینی هرساله زنده‌تر می‌شود

چذابه- فرمانده کل سپاه «کربلا» را قلب معنوی عالم و نقطه دلدادگی همه مردم جهان دانست و گفت: هر سال عاشورا و اربعین حسینی زنده‌تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین سلامی صبح امروز پنجشنبه ضمن سفر به استان خوزستان و بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوزستانی‌ها در ایام مختلفی از سال میزبانانی بسیار مهربان و گرانقدری برای ملت ایران و مسلمانان و شیعیان جهان هستند که از سایر نقاط جهان برای زیارت اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب باوفایش مشرف می‌شوند.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: آنچه که در خوزستان می‌بینیم، یادآور سال‌های هشت سال دفاع مقدس و حماسه و ایثار و اقتدار است.

وی «کربلا» را قلب معنوی عالم و نقطه دلدادگی همه مردم جهان دانست و ادامه داد: اربعین حسینی جریان بی پایان از احساس، ایمان، عاطفه و عشق و شور است که مبدأ این حرکت میلیونی جهان اسلام، پایانه مرزی استان‌های کشور و از جمله چذابه در استان خوزستان و منتهای آن زیارت حرم حضرت سیدالشهدا، اباعبدالله الحسین (ع) و سقای دشت کربلا، حضرت ابوالفضل العباس (ع) است.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: این رود بی پایان انسان‌هایی که از اقصی نقاط کشور و جهان به هم پیوسته‌اند، سالهاست جریان دارد و آنچه می‌بینیم موج خروشان عاطفه‌ها است که به سوی قبله دل‌ها و کربلای معلی در حرکت است.

وی افزود: هرچه می‌گذرد، شاهد هستیم که عشق امام حسین (ع) قلب‌های بیشتری را تسخیر می‌کند و در تصرف خود قرار می‌دهد، بسیاری از مسلمانان و شیعیان جهان هر سال مشتاقانه‌تر از سال قبل در همایش میلیونی و جهانی اربعین حسینی شرکت می‌کنند که چیزی جز معجزه عشق به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نیست.

سردار سلامی ادامه داد: عشق به سیدالشهدا (ع) است که هرسال عاشورا و اربعین حسینی زنده‌تر می‌شود و باوجود اینکه عاشورا متعلق به بیش از ۱۴۰۰ سال قبل است، اما همه خود را در قلب روز عاشورا و اربعین می‌بینند، این حضور میلیونی مردم یادآوری حماسه عاشورا و اربعین حسینی نیست، بلکه تکرار آن اتفاق‌ها است.

وی بیان کرد: احساس عمیقی که مردم دارند و می‌گویند کاش در روز عاشورا بودیم و در راه امام حسین (ع) تکه تکه می‌شدیم و جان می‌دادیم، دقیقاً در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی قابل مشاهده و اثبات است و این آرزوی قلبی و ارادت خود را باوجود هوای گرم در سنین مختلف اعم از سالمندان و جوانان و خردسالان نشان می‌دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1478722

مهمترین اخبار ایران و جهان: