نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 11:14

صلح و سازش ۹۹ درصدی پرونده‌های شورای حل اختلاف در ضیا آباد

قزوین- رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین از کسب رتبه ممتاز حوزه قضائی ضیا آباد با صلح و سازش ۹۹ درصدی پرونده‌های شورای حل اختلاف در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد حیدری در این خصوص اظهار کرد: مجموعه قضائی و شعب شورای حل اختلاف ضیا آباد در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه برای نیل به اهداف ترسیم شده اقدامات مناسبی در شعب حل اختلاف به اجرا گذاشته و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و معتمدین در این زمینه موفقیت‌های بزرگی را به دست آورده است.

وی ادامه داد: مجموع تعداد پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف ضیا آباد در ۵ ماهه گذشته ۷۷۴ فقره و تعداد پرونده‌های مختومه ۷۶۳ پرونده است که در نوع خود یک عملکرد بی‌سابقه در کشور می‌باشد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین ضمن تقدیر از خدمات رئیس و کارکنان حوزه قضائی و شورای حل اختلاف این حوزه قضائی گفت: مردم ضیا آباد با بهره گیری از الگو های فرهنگ، ایثار و شهادت مفاخری چون آیت اله ضیا آبادی و شهید لشگری بار دیگر نشان دادند که نه تنها در زمینه ایثار و شهادت بلکه در زمینه صلح و سازش هم با توجه به تاکید دین مبین اسلام در تحقق صلح و سازش بین مردم، پیش قدم می‌باشند.

حیدری بیان کرد: یر اساس بررسی‌های صورت گرفته و با رشد ۳ درصدی آمار صلح و سازش در این حوزه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، در ۵ ماهه سال جاری حوزه قضائی ضیا آباد با ثبت عملکرد ۹۹ درصدی رتبه نخست استان و ممتاز کشور را کسب کرده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که میانگین آمار صلح و سازش در کشور ۴۳ درصد و در استان قزوین ۵۳ درصد بوده و این حوزه قضائی با عملکرد ۹۹ درصدی از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار می‌باشد.

حیدری بیان کرد: با توجه به همین گزارش شهرستان قزوین نیز با عملکرد ۶۲ درصدی در صلح و سازش پروندهای ورودی به شورای حل اختلاف رتبه دوم استان را کسب کرده است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین با بیان اینکه اکثر حوزه‌های قضائی در استان عملکرد خوبی در رسیدگی به پرونده‌ها و صلح و سازش آنها دارند؛ اظهار امیدواری کرد: با بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در گره گشایی از مشکلات جامعه ضمن افزایش سرعت رسیدگی به پرونده با کاهش ورودی پرونده به محاکم قضائی مواجه شویم

منبع: مهر
شناسه خبر: 1482666

مهمترین اخبار ایران و جهان: