نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 00:16

بایدن بودجه نظامی ۸۵۸ میلیارد دلاری آمریکا را امضا کرد

بایدن لایحه ۸۵۸ میلیارد دلاری  بودجه دفاعی آمریکا را امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید اعلام کرد که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه قانون مجوز دفاع ملی (NDAA) برای سال ۲۰۲۳ را امضا کرد. براساس این قانون، میزان بودجه نظامی و دفاعی آمریکا نزدیک به ۸۵۸ میلیارد دلار اعلام شده است.

بایدن در بیانیه‌ای که کاخ سفید منتشر کرد، گفت: امروز من قانون مجوز دفاع ملی «جیمز ام. اینهوف» برای سال مالی ۲۰۲۳ را امضا کردم.

از مجموع ۸۵۷.۹ دلار بودجه دفاع ملی، ۸۴۷.۳ دلار برای هزینه‌های اصلی و ۱۰.۶ میلیارد دلار برای فعالیت‌های مرتبط با دفاع خارج از حوزه قضائی در نظر گرفته شده است.

در این قانون بودجه همچنین نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار برای محاسبه تأثیر تورم بر خریدهای مختلف و پروژه‌های ساختمانی در نظر گرفته شده است و قانون شامل تعدادی از مقررات مربوط به دفاع از جمله افزایش حقوق نظامی، ممنوعیت همکاری نظامی با روسیه و لغو دستور واکسن کووید -۱۹ ارتش است.

در لایحه دفاعی جدید ایالات متحده برای سال ۲۰۲۳ همچنین بودجه کامل برنامه تولید بمب افکن‌های B-۲۱ نیز مصوب شده است. این قانون همچنین رئیس جمهور را ملزم می‌کند که هر شهروند آمریکایی را که در معاملات مربوط به طلای روسیه شرکت می‌کند، تحریم کند.

بودجه دفاعی آمریکا با امضای بایدن به صورت قانون اجرایی در می‌آید و کاخ سفید و سایر دستگاه‌های اجرایی مربوطه موظف به عمل بر اساس این قانون هستند.

آمریکا از نظر سطح سرانه و همچنین از نظر میزان هزینه با اختلاف زیادی بشترین و بزرگترین بودجه را در بخش نظامی و دفاعی خود تصویب می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 929366

مهمترین اخبار ایران و جهان: