نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 16:49

پاشینیان: باکو مسیر لاچین را روی مردم بسته است

نخست وزیر ارمنستان از ادامه مسدود بودن مسیر «لاچین» توسط نیروهای جمهوری آذربایجان انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر ارمنستان روز یکشنبه از ادامه مسدود بودن مسیر «لاچین» توسط نیروهای جمهوری آذربایجان انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری «آرکا» «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در توییتی نوشت: «هشت روز است که جمهوری آذربایجان مسیر لاچین را بسته است و مردم قره باغ کوهستانی در سرما در جاده ها گیر کرده اند، خانواده ها خود را در محاصره می بینند.

وی ادامه داد: «شهروندانی که مشکلات جدی سلامتی دارند از دارو و خدمات بهداشتی محروم هستند.»

گروهی از اهالی جمهوری آذربایجان که مدعی فعالان محیط زیست هستند، از چهارشنبه گذشته مسیر لاچین را که تنها مسیر زمینی مردم، کالاها، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی برای رسیدن به قره باغ کوهستانی از ارمنستان و  از طریق خاک  جمهوری آذربایجان است، مسدود کرده اند.

باکو طی روز‌های گذشته به دلایل واهی مسیر مهم لاچین به قره باغ را مسدود کرده است. این تنها مسیر دسترسی ارمنستان به قره باغ است.

وزارت امور خارجه فرانسه از متحدان ارمنستان با صدور بیانیه‌ای خواستار بازگشایی راه ارتباطی قره باغ کوهستانی به ارمنستان از سوی جمهوری آذربایجان شد.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: «فرانسه از موانعی که برای بیش از ۲۴ ساعت بر سر مسیر دسترسی ارمنستان و قره باغ کوهستانی ایجاد شده است، ابراز تاسف می‌کند. این اقدام پیامد‌های انسانی جدی برای مردم دارد. فرانسه خواستار بازگرداندن بی قید و شرط دسترسی و تدارکات به قره باغ کوهستانی و در عین حال احترام به حقوق جمعیت ساکن در آنجاست.»

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 920266

مهمترین اخبار ایران و جهان: