نیوز سیتی!
21 فروردین 1402 - 10:47

رویکرد اصلی دولت عملیاتی کردن شعار سال و تحقق آن است

تبریز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: رویکرد اصلی دولت عملیاتی کردن شعار سال و تحقق آن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کلامی در نخستین جلسه کمیته هماهنگی اشتغال استان در سال ۱۴۰۲، بابیان اینکه رشد تولید شاخصه اصلی شعار سال است که منجر به مهار تورم نیز می‌شود، افزود: رویکرد اصلی دولت عملیاتی کردن شعار سال و تحقق آن است و تیم اقتصادی استان برنامه عملیاتی این امر را به عنوان میثاق استانی به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد کرد.

وی گفت: امسال در حوزه مشاغل خانگی، یکی از برنامه‌ها برای افزایش تولید، افزایش سهم مشارکت بانوان در اقتصاد استان است و این رقم باید از ۱۵ درصد در حال حاضر به ۲۰ درصد ارتقا یابد.

کلامی گفت: افزایش این مشارکت نیازمند توجه ویژه به مشاغل خانگی در شهرها و روستاهاست و لازم است دستگاه‌ها و بانک‌ها پیگیری اساسی در این مورد داشته باشند.

وی گفت: یکی از برنامه‌های ما جهت تقویت مشارکت بانوان، برنامه ریزی برای نزدیک‌تر کردن محل کار بانوان به شهرها و همچنین توسعه مشاغل خانگی با همت دستگاه‌های مرتبط است.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌ها در توسعه و اقتصاد استان نقش اساسی دارند و در سال جدید جهت پیشبرد این توسعه باید تلاش مضاعف کنند.

کلامی افزود: استاندار آذربایجان شرقی به سازمان بازرسی در حوزه بانکی دستور داده تا بانک‌هایی که بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ملی و کشوری را نادیده گرفته و اجرایی نمی‌کنند و یا سلیقه‌ای عمل می‌کنند شناسایی کند و با آنها برخورد شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1139522

مهمترین اخبار ایران و جهان: