نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 15:33

اقشار مردم در زمینه ترویج حجاب و عفاف اهتمام داشته باشند

سمنان- استانداری سمنان در اطلاعیه‌ای بر ضرورت ترویج حجاب و عفاف تاکید و از اقشار مختلف مردم خواست در این زمینه اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، استانداری سمنان در خصوص تبیین و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بیانیه‌ای صادر کرد که مشروح آن به این شرح است:

حجاب مایه تشخیص و آزادی زن است. زن ایرانی در همه میدان‌ها با موفقیت و سربلندی با حجاب اسلامی ظاهر شده، اینها واقعیت‌های محسوس جامعه ماست.
(مقام معظم رهبری

بی شک یکی از مظاهر هویتی در سبک زندگی ایرانی – اسلامی، نوع پوشش و حجاب است که به عنوان سمبل و نمادی از آموزه‌های اسلامی و تکلیفی برای مسلمانان و به ویژه زنان مورد توجه قرار گرفته است. آنچه مسلم است آنکه، دوام و بقای هر جامعه به پاسداشت و رعایت حرمت باورها و اعتقاداتی است که بستر ساز رشد و تربیت آحاد آن جامعه را فراهم می‌نماید و در این میان مسئولان و مدیران نیز موظفند تا با بکارگیری تمامی امکانات و توانمندی‌های موجود، زمینه ساز بسط، توسعه و گسترش این فرهنگ بوده و علاوه بر انجام اقدامات فرهنگی مورد نیاز، از هر گونه هنجار شکنی در این خصوص جلوگیری نمایند.

بر این باوریم که حجاب و عفاف به عنوان امری فطری و یک باور اجتماعی، آرامش بخش ابعاد مختلف هر جامعه و ضامن بقای خانواده خواهد بود و شکی نیست که دوام کانون خانواده، جز با زیست عفیفانه و حفظ شأن انسانی و رعایت حریم‌ها میسر نخواهد بود.

آنچه مسلم است آنکه هجمه‌های بی شمار رسانه‌ای و جنگ شناختی دشمن با هدف تخریب ارزش‌ها و تغییر باورها و هدف گیری هنجارها و ارزش‌های ملی، دینی و هویتی و نیز ترویج نافرمانی مدنی با تمرکز بر ترویج بی حجابی صورت گرفته است تا با چند قطبی سازی و ایجاد تقابل بین مردم، موجب ناآرامی در جامعه گردد و در این راستا آگاه سازی اقشار جامعه از نیرنگ و مکر دشمنان قسم خورده این ملت و انقلاب امری ضروری و لازم بشمار می‌رود.

استانداری سمنان به موازات تلاش در راستای توسعه و پیشرفت همه جانبه استان و در کنار تمامی کوشش‌های انجام شده به منطور رفع مشکلات مردم و همت بی دریغ در گره گشایی از معضلات و تنگناهای عمومی، ضمن احترام و ارادت به مردم شریف، مؤمن، انقلابی و همیشه در صحنه استان و پذیرش مطالبه‌ی عمومی آحاد جامعه اسلامی و اقشار مختلف دل سوخته نظام و انقلاب در استان اخلاق مدار و انقلابی سمنان که همگی نشأت گرفته از غیرت دینی و بصیرت و آگاهی مردم این خطه از خاک‌پاک میهن اسلامی مان دارد، درخواست آحاد مردم در اجرای برنامه‌های عمل گرایانه در راستای حفظ حجاب و عفت عمومی جامعه را پاس داشته و وظیفه خود دانسته و در انجام آن از هیچ کوششی دریغ نخواهد ورزید و در تحقق خواست و اراده مردم با جدیّت تمام عمل خواهد نمود و در این راستا با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی و حاکمیتی موجود، ضمن حمایت قاطع از آمران به معروف و ناهیان از منکر در ترویج فعالیت‌های اسلامی، ملی و ترویج فرهنگ غنی حجاب و عفاف و لاجرم برخورد قانونی و بی مماشات با معدود هنجارشکنان و کاشفان حجاب کوتاهی نخواهد کرد.

استانداری سمنان با دعوت از اقشار مختلف مؤمن و انقلابی استان و بویژه صاحب نظران، معتمدین و گروه‌های مرجع دینی، فرهنگی و اجتماعی تقاضا دارد تا با حضور اجتماعی و مسئولانه در میدان روشنگری و تبیین و در راستای اقناع سازی مخاطبان و ترویج زیست عفیفانه و امر متعالی حجاب اهتمام نموده و از آحاد مردم شریف و اصناف محترم استان نیز انتظار دارد همچون همیشه با زمینه سازی مناسب در راستای رعایت حجاب در کلیه اماکن، معابر و فضاهای عمومی و مشارکت گسترده در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی، یاریگر مجریان قانون در این مقوله مهم اسلامی باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1125266

مهمترین اخبار ایران و جهان: