نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 16:41

نقش آفرینی بسیج سازندگی در آبرسانی به ۹۰۰ روستا

اردبیل- فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: عملیات آبرسانی به ۹۰۰ روستای محروم استان اردبیل با مشارکت آب و فاضلاب و نقش آفرینی بسیج سازندگی استان اردبیل در حال انجام است.

سردار غلامحسین محمدی اصل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تا سال گذشته آب ۴۶۳ روستای استان اردبیل به وسیله تانکر تأمین می‌شد که به همت بسیج سازندگی و با همکاری اداره کل آب و فاضلاب در مرحله اول مقدمات آبرسانی پایدار به ۴۵۴ روستا انجام یافته و در مرحله دوم نیز عملیات آبرسانی به ۴۵۰ روستای دیگر نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه در مدت کوتاهی به همت جهادگران بسیجی ۱۰۰ روستا از آب شرب پایدار برخوردار شدند، خاطرنشان کرد: اجرای چاه عمیق، قنات، منابع زمینی، رودخانه‌ها و تصفیه‌خانه‌ها در دستور کار قرار دارد تا همه مناطق استان از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شوند.

وی از نصب یک هزار و ۵۰۰ تیر برق در مسیر ۴۵ روستای خلخال خبر داد و بیان کرد: بسیج سازندگی با برق‌رسانی به مناطق محروم در صف مقدم خدمت رسانی قرار دارد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: بسیج سازندگی با همکاری شرکت نیرو به روستاهای مناطق محروم و صعب‌العبور در شهرستان‌های مشکین‌شهر و بیله‌سوار برق‌رسانی کرده و با نصب بیش از یک هزار و ۵۰۰ تیر برق در مسیر ۴۵ روستای شهرستان خلخال برق معابر روستایی را تأمین کرده است.

محمدی اصل اقدام بسیج سازندگی در تأمین واحدهای مسکونی محرومان را نیز یادآور شد و بیان کرد: در استان اردبیل ۹۰۰ واحد مسکونی برای محرومین احداث می‌شود

وی ادامه داد: بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) احداث ۹۰۰ واحد مسکونی را در دستور کار قرار داده و در کمتر یک سال بیش از ۲۰۰ واحد تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به تفاهمنامه همکاری با سازمان بهزیستی نیز اشاره کرد و گفت: تفاهمنامه ساخت هزار واحد مسکونی نیز با بهزیستی منعقد شده و در این راستا نیز فعالیت‌ها آغاز شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1192322

مهمترین اخبار ایران و جهان: