نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 13:13

طرح رتبه بندی معلمان بار مالی دارد

محمودآباد- نماینده مردم شهرستان های نور و محمودآباد در مجلس گفت: رتبه بندی معلمان بار مالی دارد و اگر توان تامین را نداشته باشیم، رد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی‌اله فرزانه پیش ازظهر شنبه در همایش تجلیل از معلمان که در سالن مجتمع آموزشی نفت محمودآباد برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای معلم اظهار داشت: مطالبات امروز معلم و حفظ شأن آن‌ها از جمله دغدغه‌های ما در مجلس شورای اسلامی است.

وی تصریح کرد: معلمان نقش مهمی در توسعه شهری دارند چراکه ضمن اینکه مدیریت درستی حوال محور آموزش می‌کنند، کارشناسان برجسته‌ای نیز هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد افزود: در ابتدای شکل‌گیری دولت معلمان با ارسال پیامک‌ها مخالفت خود را برای انتخاب وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند و دلیل آن آموزش محور نبودن مسئول انتخابی بود.

وی یادآور شد: برای معرفی وزیر جدید منتطر تعامل رئیس جمهور با مجلس هستیم تا وزیری انتخاب شود که مشکلات فرهنگیان را لمس کرده باشد و بتواند دغدغه‌مند پیگیر مطالبات جامعه فرهنگیان باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد گفت: در بحث رتبه‌بندی معلمان درگیر اجرای اصل مصوبه مجلس هستیم چراکه بار مالی دارد؛ اگر مجلس توان مالی برای پرداخت نداشته باید طرح رد شود.

فرزانه بیان کرد: پیشنهاد برنامه و بودجه سعی در حفظ اصل مصوبه بود تا بودجه به طور کامل تأمین شود؛ ضعف در اجرای رتبه‌بندی وجود دارد که اعتراض فرهنگیان را در پی داشت و وعده داده شد تا آئین‌نامه رتبه‌بندی اصلاح شود.

وی عنوان داشت: وظیفه نماینده مجلس قانون‌گذاری است و ما به مسئولین تذکر می‌دهیم و پیگیری مشکلات فرهنگیان بوده و هستیم چراکه هنوز مطالبات خود را دریافت نکردند.

نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد افزود: نماینده مجلس قانون‌گذار است و وزارتخانه باید پیگیری اجرای قانون باشد تا رفع دغدغه‌ها را شاهد باشیم.

فرزانه در پایان گفت: اگر قرار است مشکلات حل شود باید در مجلس پیشنهاد شود که مسئول مالی بیاور که هم جوان و هم تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد و کار بودجه‌ای انجام داده باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1191766

مهمترین اخبار ایران و جهان: