نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 11:35

اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی در ایلام/ خطر سیلاب در کمین ایلام

مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان ایلام با اشاره با پیش بینی هواشناسی و هشدار قرمز برای عصر فردا گفت: احتمال بروز سیلاب، طغیان مسیل ها از اثرات مخاطره ای این سامانه بارشی است.

مجید بیگلریان مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام نسبت به فعالیت سامانه بارشی از عصر فردا ۲۳فروردین ماه، لغایت پیش از ظهر پنجشنبه ۲۴ماه جاری به همراه وقوع رعد و برق شدید، باد،گاهی تگرگ (توفان تندری) و مه در گردنه های استان ایلام  هشدار داد. 

وی افزود: آب گرفتی معابر و ایجاد رواناب و سیلاب، سیلابی شدن مسیل ها و خشکه رودها، طغیان رودخانه ها، اصابت صاعقه،آسیب به محصولات کشاورزی و باغی به سبب بارش نقطه ای تگرگ، احتمال آسیب به سازه های سبک شهری، روستایی و‌کشاورزی، احتمال ریزش جاده ای همچنین اختلال در تردد جاده ای و کاهش دید افقی از اثرات مخاطره ای این سامانه بارشی است.  

مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان ایلام ادامه داد: از هم استانی های عزیز تقاضا داریم از صعود به ارتفاعات و اتراق در حریم مسیل ها، ترددهای غیر ضرور خودداری کرده و‌نسبت به تحکیم سازه های سبک، تمهیدات برای کاهش خسارت به محصولات کشاورزی، باغی و زراعی اقدام کنند.

بیگلریان در پایان عنوان داشت: از همه مردم می خواهیم توصیه ها و هشدارهای صادره از سوی مدیریت بحران را جدی گرفته و از قرار گرفتن و در نواحی پر خطر پرهیز کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1141122

مهمترین اخبار ایران و جهان: