نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 12:13

شعار عوام فریبانه «زن، زندگی، آزادی» برای حمله به حجاب و عفاف بانوان است

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان گفت: دشمنان برنامه‌های مختلفی همچون «نه به حجاب اجباری»، «چهارشنبه‌های سفید» و در آخرین پروژه هم، با شعار عوام فریبانه «زن، زندگی، آزادی» سعی کردند به مسئله حجاب و عفاف در بین بانوان محجبه و مومن ما ضربه بزند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سرکانی در جلسه قرارگاه استانی عفاف و حجاب کردستان در سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار کرد: مسئله حجاب یکی از محورهای اصلی جنگ ترکیبی دشمنان علیه ملت ایران اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان با وجود بهره گیری از تمام توان و ظرفیت‌ها در طول این سالها نتوانسته‌اند به اهداف شوم خود علیه ملت ایران دست پیدا کنند اما این دشمنی ریشه‌دار و ادامه‌دار است.

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان اذعان داشت: دشمنان برنامه‌های مختلفی همچون «نه به حجاب اجباری»، «چهارشنبه‌های سفید» و غیره را برای حذف حجاب و عفاف در بین بانوان محجبه و مومن ما پیاده کردند و در آخرین پروژه خود هم در قالب شعار عوام فریبانه «زن، زندگی، آزادی» سعی کردند به اهداف خود علیه ملت ما دست پیدا کنند اما بازهم تیرشان به سنگ خورد.

سرکانی اضافه کرد: اینها نشان از عدم آگاهی دشمنان نسبت به عمق دلدادگی بانوان ایرانی به احکام الهی و دین مبین اسلام است.

وی اذعان کرد: پیرو دستورات و فرامین مقام معظم رهبری و توصیه‌های معظم‌له در مورد حجاب و عفاف همه باید در مسیر مقابله با توطئه‌های دشمنان تلاش کنیم و برنامه‌ریزی کاربردی داشته باشیم.

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان افزود: همانگونه که رهبری فرمودند، کار در این خصوص باید کارشناسی شده و با قاعده باشد و وظایف همه دستگاه‌های فرهنگی و انقلابی در خصوص حجاب و عفاف مشخص است و تحقق اهداف در این خصوص نیازمند همدلی و همراهی بین‌دستگاهی است.

سرکانی با تاکید براینکه کارهای فرهنگی زمان‌بر و نیاز به تعامل و هم‌افزایی بین‌دستگاهی دارد، گفت: در تدوین و اجرای برنامه‌ها باید به شرایط بومی و منطقه‌ای در استان کردستان توجه و براساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد.

ضرورت اقناع جوانان با برگزاری برنامه های فرهنگی

وی با بیان اینکه برنامه‌ها به صورت ایجابی و اقناع نسل جوان باید تبیین و اجرا شود، اظهار کرد: اقدامات سلبی و قانونی هم باید در چهارچوب قانونی و با برنامه ریزی مناسب جلو برود.

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان بر فعال‌سازی قرارگاه حجاب و عفاف به عنوان یک نیاز ضروری نام برد و گفت: جلسات این قرارگاه باید به صورت مرتب برگزار و تجربیات موفقی که دستگاه‌های مختلف داشته‌اند در این جلسات بیان و توسط سایر اعضای قرارگاه الگوبرداری شود.

سرکانی اضافه کرد: تشکیل 174 گروه تذکر لسانی در بسیج جامعه زنان کردستان از موفقیت‌های ما در سال گذشته بود که در 5 مرحله توانستند با برگزاری مانورهای مختلف تاثیر بسزایی در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در سطح پارک‌ها و میادین عمومی داشته باشند.

وی با بیان اینکه کشف حجاب باید در سطح استان فرهنگی کردستان جمع شود، گفت: باید از ورود افراد بدحجاب به ادارات و ارگان‌ها و از خدمات‌رسانی به این افراد جلوگیری شود.

وی در پایان گفت: کار فرهنگی نیاز به عزم جدی و کار جهادی دارد که باید با شناسایی درست آسیب‌ها و ارائه راهکارهای متناسب با زیست‌بوم استان در مقابل ناهنجاری‌ها بایستیم و زمینه ترویج هنجارهای دینی را در جامعه فراهم سازیم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1141222

مهمترین اخبار ایران و جهان: