نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 15:03

انتقال پادگان ارتش اردبیل در انتظار تأمین مکان مناسب

اردبیل- فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: انتقال پادگان ارتش در اردبیل در انتظار تأمین مکانی مناسب است تا این فرآیند انجام شود.

امیر سیدعلی نباتی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی پادگان ارتش باید از داخل شهر منتقل شده و ما منتظر تهیه و تأمین مکان مناسب هستیم تا فرآیند انتقال را انجام داده و زمین آن را در اختیار شهرداری قرار دهیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم این فرآیند به سرعت انجام شده و کارهای اداری و بحث انتقال پادگان ارتش نیز به انجام برسد.

اهدای کارت ایثار به سربازان حاضر در مرزها

فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: طرح تکریم کارکنان وظیفه و سربازان را در ارتش انجام می‌دهیم که این طرح با استقبال از سربازان و پذیرش آنها انجام می‌شود و تلاش ما بر این است تا فضای مناسب زیست، تغذیه، تربیت، آموزش و مهارت‌آموزی سربازان وظیفه را در پادگان‌های ارتش انجام دهیم.

نباتی افزود: باید هر سرباز با یک فن و مهارت در دوران خدمت آشنا شده و گواهی مهارتی را کسب کند که در پادگان تیپ ۴۰ نیز این فرآیند در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بیش از ۲۰۰ رشته مهارتی این آموزش‌ها و ارائه گواهینامه در حال انجام است که از جمله این رشته‌ها می‌توان به جوشکاری، مکانیک، برق خودرو، آشپزی، آرایشگری و… اشاره کرد.

نباتی اضافه کرد: اگر سربازان در دوران خدمت ازدواجی را انجام دهند ما در قالب قرارداد با تالار پذیرایی حتی ۲ قلم نیاز آنها را به صورت رایگان تأمین می‌کنیم تا مراسم عروسی خود را برگزار کنند.

وی نگاه پدرانه ارتش را به سربازان و نیروهای وظیفه یادآور شد و بیان کرد: تلاش ما بر این است تا این نیروها به شکل آراسته و مناسب تربیت یافته و تحویل جامعه شوند.

نباتی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: برخی از نیروهای وظیفه در مناطق مرزی انجام مسئولیت می‌کنند که ما در مناطق صفر مرزی سعی کردیم آسایشگاه و امکانات مناسب برای آنها مهیا کنیم.

وی تصریح کرد: این سربازان از کسری خدمت، حق مأموریت و مرخصی بیشتر بهره‌مند شده و در پایان انجام خدمت سربازی نیز کارت ایثار دریافت می‌کنند تا در آینده و مراحل استخدام آنها مفید فایده باشد.

فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی ارتش جمهوری اسلامی ایران از جذب جوانان مؤمن و متدین به ارتش در قالب آگهی استخدام خبر داد و گفت: ما حتی با حضور در مدارس و دانشگاه‌ها سعی می‌کنیم جوانان علاقه‌مند را به ارتش جذب کرده و از ظرفیت آنها بیشتر استفاده کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1157722

مهمترین اخبار ایران و جهان: