نیوز سیتی!
10 فروردین 1402 - 19:08

باغداران زنجانی برای مقابله با سرمازدگی درختان اقدام کنند

زنجان-جهاد کشاورزی استان زنجان با صدور اطلاعیه‌ای از باغداران خواست برای مقابله با سرمازدگی درختان جوانه زده طی روزهای آینده اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جهادکشاورزی استان زنجان در اطلاعیه ای اعلام کرده است: با توجه به مصوبه جلسه مشترک نمایندگان جهاد کشاورزی و هواشناسی استان با عنوان "صدور هشدار قرمز" و با توجه به پیش بینی احتمال بروز یخبندانهای سه تا ۹ درجه زیر صفر و برودت شب ها و صبح های روز شنبه (۱۲ فروردین) و یکشنبه (۱۳ فروردین)، باغداران نسبت به مقابله با سرمازدگی درختان جوانه زده اقدام کنند.

در ادامه این اطلاعیه با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت، آمده است: بروز یخبندان در ساعات صبح به همراه وزش باد است به همین منظور استفاده از بخاری های کوچک مانند پیت حلبی سوراخ شده در قسمت بالایی با ماده اشتعالی روغن سوخته و گازوئیل به همراه پارچه کهنه به تعداد زیاد (هر شش درخت یک پیت) کارساز خواهد بود.

استفاده از آب پاشی بارانی در تاج درختان از اواخر شب تا صبح و آبیاری غرقابی داخل جوی پای درختان، استفاده از شرایط تولید باد با استفاده از اتوپلارهای باغی یا فقط بهره گیری از فن های بادی و سمپاشهای توربینی متحرک در کل سطح باغ از دیگر موارد پیشگیرانه است که باید تا صبح مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1118222

مهمترین اخبار ایران و جهان: