نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 21:20

فرونشست زمین و قطار سریع‌السیر درمذاکرات با رئیس دستگاه قضا مطرح شد

استاندار اصفهان با بیان اینکه توقف پایدار سوختن مازوت نیازمند یک همت مضاعف است، گفت: درباره چالش بزرگ استان یعنی فرونشست از رئیس قوه قضائیه خواهش کردیم که این مسئله را به عنوان یک مطالبه عمومی در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان عصر امروز در نشست بازآفرینی شهری با اشاره به سفر روز گذشته رئیس قوه قضائیه به اصفهان اظهار داشت: از ابتدای صبح جلسه‌ای با حضور فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف داشتیم که مطالب مهمی طرح موضوع شد که از هم اکنون باید پیگیری کنیم تا به نتیجه برسد.

وی افزود: در دیدار با اقشار مختلف مردم استان، فضایی فراهم شد که مسؤولان و نمایندگان اقشار مردم از حوزه‌های مختلف صحبت‌هایی را در محضر رئیس قوه داشتند و مطالباتی را چه از مجموعه حاکمیت نظام و چه دستگاه قضایی در استان و در کشور مطرح کردند.

مرتضوی بیان کرد: جلساتی نیز با حضور خیرین و کارکنان دستگاه قضا و جلسه‌ای را با شورای اداری و مدیران استان داشتیم که در آن جلسه درباره مشکلات آب استان با رئیس قوه قضائیه صحبت و مسائل موجود تبیین شد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: در جلسه شورای اداری در بخش آب با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری صحبت‌هایی شد و مشکلات و مسائلی که در این زمینه وجود دارد بیان شد. در حوزه آلودگی هوا و منشا آن که یکی از آنها سوختن مازوت در نیروگاه شهید محمد منتظری در برهه‌هایی از سال است، گزارش‌هایی به رئیس دستگاه قضا ارائه شد.

وی اضافه کرد: معاون هماهنگی امور اقتصادی استان هم در حوزه مباحث اقتصادی و بانکی که در استان و کشور وجود دارد صحبت کرد و مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز بیان شد و در مجموع یک نگاه جامعی از مسائل عمده استان به رئیس قوه قضائیه منتقل شد.

 مرتضوی تصریح کرد: در ساعات پایانی شب نیز همه معاونین قوه قضائیه به استان مراجعه کردند و جلسه شورای عالی قضایی کشور و شورای دستگاه قضایی استان تشکیل شد و گزارشی از بازدیدها و ارزیابی‌های معاونین از سراسر استان مطرح شد که منجر به اتخاذ تصمیمات خوبی در جهت تقویت این حوزه‌ها در استان گرفته شد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: این نکته برای ما بسیار مهم بود که درباره پروژه‌های پیشران استان سعی کردیم که تصمیمات خوبی را بگیریم و رئیس دستگاه قضا نیز قول مساعدت و کمک به ما دادند که یکی از آنها پروژه قطار سریع‌السیر و دیگر از برخی پروژه‌های پیشران اقتصادی استان است. همچنین ظرفیت‌هایی که باید به استان اضافه شود مورد پیگیری قرار گرفت و موضوع آلودگی هوا نیز برای رئیس دستگاه قضا تبیین شد.

وی اذعان کرد: درباره چالش بزرگ استان یعنی فرونشست هم از رئیس قوه قضائیه خواهش کردیم که این مسئله را به عنوان یک مطالبه عمومی که خیلی از شهرهای ما را درگیر کرده در دستور کار قرار دهند و رئیس قوه نیز این قول را دادند که این موضوع به صورت ویژه در سطح ملی پیگیری شود.

مرتضوی در پایان گفت: همچنین طرح‌های تأمین آب استان و برنامه‌هایی که در این حوزه وجود دارد را به رئیس قوه قضائیه ارائه دادیم و از وی خواستیم که به خاطر اینکه بعضی از این مسائل جنبه‌های حقوقی و قانونی دارد، پشتیبانی کنند و قرار شد آن چیزی که حق و عدالت است اتفاق افتد.

پایان پیام/3649/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1080057

مهمترین اخبار ایران و جهان: