نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 22:19

۲۵ درصد اعتبارات عمرانی تخصیص یافته است

اردبیل- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ۲۵ درصد اعتبارات عمرانی امسال در استان اردبیل تخصیص یافته که عمده آنها نقد بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یعثوب نژادمحمد در بعد از ظهر سه‌شنبه در حاشیه نشست خبری در پاسخ به سوالات خبرنگاران اظهار کرد: یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی امسال به استان بوده که از این رقم ۳۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: از مجموع ۲۵ درصد اعتبارات تخصیص یافته به استان، ۱۹ درصد نقد و ۶ درصد اسناد خزانه بوده که برای اجرا و تکمیل ۲۴۴ طرح در قالب یک‌هزار و ۱۰ پروژه هزینه شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل در مورد اعتبارات جاری استان نیز گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۸۵ درصد این اعتبارات هزینه شده که رقمی بالغ بر ۶۷۹ میلیارد تومان است.

نژادمحمد افزود: ما در حال حاضر دیون پرسنلی نداریم اما بدهی به پیمانکاران را که به صورت ثبت شده است، پیگیر هستیم تا تأمین شده و پرداخت این مطالبات انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پاداش پایان خدمت و مرخصی بازنشستگان ۱۴۰۱ پرداخت نشده و در این زمینه منتظر دستورالعمل‌ها و ابلاغ‌های جدید کشوری هستیم.

نژادمحمد اضافه کرد: قرار است کسری اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی از محل درآمدهای بخش مولدسازی جبران شود که امیدواریم با تحقق صد درصدی منابع این بخش، اهداف و برنامه‌ریزی‌ها را در این حوزه محقق کنیم.

وی بیان کرد: با ابلاغ آئین‌نامه مولدسازی که در یک ماه اخیر تدوین و به استان‌ها اعلام شده، انتظار می‌رود شرایط مطلوب‌تری را در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شاهد باشیم.

نژادمحمد در ادامه سخنان خود اظهار کرد: از محل فروش این اموال قرار نیست تنها بدهی پرسنل و یا هزینه‌های جاری تأمین شود بلکه بخش عمده‌ای از این منابع صرف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و بخش ارزش افزوده اموال دولتی می‌شود.

وی تصریح کرد: با تجدیدنظری که در روش تأمین مالی این حوزه انجام شده، انتظار می‌رود شرایط بهتری را در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام در استان اردبیل شاهد باشیم.

۹۰ درصد مشکلات سرمایه‌گذاران حل شده است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل به فعالیت‌های انجام شده در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری نیز اشاره کرد و گفت: انجام مطالعات اقتصادی برای پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری با فعال شدن مرکز خدمات سرمایه‌گذاری انجام شده و در این زمینه تحولات خوبی را نیز شاهد هستیم.

نژادمحمد افزود: بخش عظیمی از مراجعات از شکل حضوری به غیرحضوری تبدیل شده و در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و پنجره واحدی که راه‌اندازی کردیم، سعی ما بر این است تا با دقت و سرعت بیشتر پاسخ و راهنمایی‌های لازم سرمایه‌گذاران را انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از ظرفیت اطلس سرمایه‌گذاری استان نیز در این حوزه استفاده می‌کنیم تا با توجه به اطلاعاتی که جمع‌آوری شده، شرایط بهتری را در همراهی با سرمایه‌گذاران و حل و فصل مشکلات آنها داشته باشیم.

نژامحمد برگزاری ۴۴ جلسه را با حضور نمایندگان ثابت ۲۵ دستگاه اجرایی و صادرکننده مجوزها را یادآور شد و اضافه کرد: در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری ۶۸ مورد از مشکلات سرمایه‌گذاران مطرح و حل و فصل شده است.

وی بیان کرد: ۹۰ درصد این مشکلات رفع و رجوع شده و همچنان رویکرد وزارت اقتصاد و دارایی تسهیل در فرآیند سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

نژادمحمد در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۶ مورد سرمایه‌گذاری خارجی در استان اردبیل به نتیجه رسیده و هم اکنون فعال هستند.

وی تصریح کرد: در ۱۰ ماهه امسال یک سرمایه‌گذار جدید خارجی در استان حضور پیدا کرده که ما در مرحله اخذ و صدور مجوز هستیم تا سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی انجام شود.

نژادمحمد گفت: پنج مورد سرمایه‌گذاری تا سال ۱۴۰۱ انجام شده بود که رقم سرمایه‌گذاری آنها بالغ بر ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: در بخش انرژی و انتقال فناوری‌ها و دانش فنی جدید به کشت و صنعت پارس حضور سرمایه‌گذاران جدید را با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دلاری شاهد هستیم و در کنار آن در اردبیل سرمایه‌گذاری در حوزه آجر، تولید نهاده‌های دامی و سنگ‌های تزئینی و نمک خوراکی را نیز با همراهی سرمایه‌گذاران شاهد و ناظر هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1026313

مهمترین اخبار ایران و جهان: