نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 13:55

افشاگری عضو ارشد انصارالله درباره قربانیان جنگی اتیوپیایی در یمن

عضو شورای عالی سیاسی یمن خطاب به مقامات اتیوپی تاکید کرد که اگر درباره کشتار اتباع اتیوپیایی در جنگ یمن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی، شک و تردید دارند برای انتقال اجساد این قربانیان هواپیما بف

به گزارش خبرگزاری مهر، در روزهای اخیر موضوع قربانیان جنگی اتیوپیایی در یمن که از سوی ائتلاف متجاوز سعودی قتل عام شده‌اند، در رسانه‌ها مطرح شده است.

برخی مقامات و رسانه‌های سعودی در واکنش به انتشار این اخبار، کشته شدن اتباع اتیوپیایی در جنگ یمن را تکذیب کرده و آن را خبرسازی توصیف کرده‌اند.

محمدعلی الحوثی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به این اظهارات، در توئیتی نوشت: از مقامات جمهوری اتیوپی می‌خواهیم برای انتقال اجساد اتباع اتیوپیایی که از سوی نظامیان گارد مرزی عربستان سعودی کشته شده‌اند، هواپیما به یمن بفرستند.

وی افزود: طرف‌های ذیربط امنیتی و قضایی تاکید کرده‌اند که اجساد بسیاری از اتباع اتیوپیایی مقیم یمن، در سردخانه نگهداری می‌شود و آنها آمادگی دارند که این اجساد را تحویل دولت اتیوپی دهند.

وی در ادامه تاکید کرد که عربستان سعودی همواره قتل عام مردم یمن را نیز کتمان کرده است، قتل عام گسترده‌ای که شمار قربانیان آن در نتیجه بمباران آنها علیه یمن به ۳۷۰ هزار نفر رسیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473157

مهمترین اخبار ایران و جهان: