نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 11:03

فعال بودن ۸ مرکز اهدای خون به‌مناسبت روزهای پایانی صفر در مازندران

مدیرکل انتقال خون مازندران، از فعالیت ۸مرکز اهدای خون در روز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عبدالله محمدی فیروزجایی مدیرکل انتقال خون مازندران،  از فعالیت هشت اهدای خون در روز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام رضا(ع) خبر داد.

وی با تسلیت این ایام و قدردانی از مشارکت مردم نوع‌دوست مازندران در پویش نذر خون، گفت:  پایگاه‌های انتقال خون  ساری، بهشهر، بابل، آمل، تنکابن و چالوس روزهای پنج شنبه و شنبه مصادف با رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع)  از ساعت ۸ تا ۱۲:۳۰ فعال و آماده خدمت‌رسانی به اهداکنندگان خون هستند.


وی افزود: پایگاه انتقال خون قائم‌شهر نیز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و پایگاه نور از ۸ تا ۱۲ در روز  پنج‌شنبه ۲۳ شهریور و پایگاه انتقال خون رامسر ۲۵ شهریور ماه روز شهادت امام رضا(ع) از ساعت ۸ تا ۱۲ فعال است.

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه روز شهادت امام رضا(ع) آخرین روز از پویش نذر خون با شعار اهدای خون فرهنگ حسینی نذر عاشقان است، گفت: هم استانی‌های واجد شرایط اهدای خون می‌توانند در در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

محمدی فیروزجایی یادآور شد: مردم استان می‌توانند به مراکز اهدای خون یادشده در این ایام تعطیل مراجعه کنند و در پویش نذر خون شرکت کنند.

وی با قدردانی از همراهی و همدلی مردم عزیز استان با بیماران نیازمند به خون، تصریح کرد: استان مازندران دارای ۴۷ مرکز درمانی و بیمارستان است و حدود ۱۴هزار بیمارخاص ( تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و دیالیزی) دارد که این بیماران از مصرف‌کنندگان دائمی خون و فرآورده‌های خونی هستند.

مدیرول انتقال خون مازندران گفت: ذخایر خون استان در حال حاضر ۶روز است و گروه‌های خونی o مثبت و o منفی بیشتر مورد نیاز است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1498013

مهمترین اخبار ایران و جهان: