نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 14:43

مستمری مددجویان در دولت سیزدهم ۸۷ درصد افزایش یافته است

اردبیل- مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: از زمان استقرار دولت سیزدهم تاکنون مستمری مددجویان کمیته امداد ۸۷ درصد افزایش یافته است.

علیرضا حسین نژاد همزمان با هفته دولت در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای دولت که مدیران تراز انقلاب هستند را گرامی می‌داریم و امیدواریم در مسیر این شهدای والامقام بتوانیم خادمان شایسته برای جامعه بزرگ امداد استان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال دولت سیزدهم اقدامات شایسته و حمایت‌های همه جانبه از گروه‌های آُسیب پذیر جامعه انجام شده تا ما بتوانیم در کنار خیرین ارتقای شاخص‌های معیشتی خانواده‌های نیازمند را شاهد باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: یکی از خدماتی که شهید رجایی بنیانگذار آن در حمایت از محرومان بود بحث دستگیری از سالمندان در مناطق روستایی و محروم است که به نیت خالص این حرکت شروع شده و امروز ثمره و نتیجه آن را در قالب اقدامات مؤثر و شایسته در بهبود معیشت این اقشار شاهدیم.

حسین نژاد افزود: در دو سال گذشته از استقرار دولت سیزدهم مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ۸۷ درصد افزایش یافته و رقم مناسب پرداختی را به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد شاهدیم.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل برای ۴۳ هزار و ۴۰۰ خانوار کمیته امداد ماهانه بیش از ۴۳ میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل خدمات خاص دولت سیزدهم را در حوزه بهداشت، درمان و سلامت در حمایت از مددجویان کمیته امداد یادآور شد و بیان کرد: در کنار پوشش بیمه پایه سلامت این خانواده‌ها بیمه مکمل به همت کمیته امداد برقرار شده تا تمامی مددجویان به محض بستری در مراکز دولتی از خدمات رایگان بهره مند شوند.

حسین نژاد ادامه داد: حتی خدمات سرپایی برای این خانواده‌ها با فرانشیز کمتر از ۱۵ درصد ارائه می‌شود و بیماران صعب العلاج و زمینگیر نیز از خدمات رایگان سرپایی استفاده می‌کنند.

وی سومین تحول رخ داده در دولت سیزدهم را بحث تأمین مسکن و سرپناه برای نیازمندان اعلام کرد و گفت: کمیته امداد با شناسایی مددجویان روستایی بالای دو نفر سعی دارد تا خانه‌ای مناسب برای آنها تأمین کند که در این زمینه در کنار بهره مندی از ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت بنیاد مسکن ۱۰۰ میلیون تومان نیز بلاعوض پرداخت می‌کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477113

مهمترین اخبار ایران و جهان: