نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 21:42

وزرای بهداشت ایران و عربستان گفتگو کردند

وزرای بهداشت ایران و عربستان سعودی، در دیدار وبیناری، در مورد همکاری های دو کشور در حوزه سلامت، گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، در نشست وبیناری با دکتر “فهد عبدالرحمن الجلاجل” وزیر بهداشت عربستان سعودی ضمن بحث و تبادل نظر در زمینه‌های بهداشت و درمان بر ضرورت همکاری‌های مشترک برای اعتلای سلامت در منطقه تاکید کرد.

در این نشست، وزرای دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی بر راه اندازی کمیته مشترک برای پیشبرد همکاری‌های فی ما بین تاکید کردند.

عین اللهی در این نشست وبیناری بر تأثیر همکاری دو کشور ایران و عربستان در تقویت سلامت منطقه تاکید کرد و گفت: ما می‌توانیم بسیاری از مشکلات منطقه‌ای در زمینه بهداشت را برطرف کنیم.

وزیر بهداشت در همین خصوص به حضور زائران خانه خدا برای حج عمره اشاره و تصریح کرد: همکاری دو کشور می‌تواند در ارتقای شاخص‌های سلامت زائران خانه خدا تأثیر به سزایی داشته باشد.

وزرای بهداشت ایران و عربستان گفتگو کردند

وی از آمادگی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با کشور عربستان سعودی در زمینه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی خبر داد و تاکید کرد: باید ارتباط دانشمندان دو کشور در زمینه کارهای پژوهشی، عملیاتی و میدانی توسعه یابد.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی می‌توانند قطب سلامت منطقه باشند، گفت: ما می‌توانیم به کمک بسیاری از کشورهای منطقه در زمینه بیماری‌های واگیر بشتابیم.

در این نشست وبیناری، دکتر «فهد عبدالرحمن الجلاجل» وزیر بهداشت عربستان سعودی تاکید کرد: از گسترش روابط بین المللی و منطقه‌ای استقبال می‌کنیم و مشتاقیم که همکاری بیشتری بین دو کشور در حوزه بهداشت و درمان صورت گیرد.

وزیر بهداشت عربستان با استقبال از تدوین برنامه همکاری راهبردی با کشورمان در عرصه سلامت گفت: مایلیم با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های بهداشت و سلامت تفاهم نامه‌های همکاری داشته باشیم. خوشبختانه تفاهم نامه همکاری در حوزه سلامت مورد توافق طرفین قرار گرفته است که به محض سفر اینجانب به ایران به امضا خواهد رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466813

مهمترین اخبار ایران و جهان: