نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 12:44

افرادی که به تحول در آموزش و پرورش اعتقاد وباور ندارند کنار بروند

رییس جمهور با بیان اینکه شرط تحقق تحول، باور و اعتقاد است تاکید کرد: افرادی که به تحول اعتقاد و باور ندارند کنار بروند و اجازه دهند در آموزش و پرورش تحول ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز (یکشنبه) در آیین بزرگداشت مقام معلم که در محل دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز معلم، اظهار داشت: همه ما از رهنمودهای مقام معظم رهبری در روز معلم بهره بردیم و بهترین و جامع‌ترین سخنان در سخنان ایشان وجود داشت. سخنان جامعی بود که مخاطب آن هم شما بودید و هم من و همکارانم در دولت.

وی عنوان کرد: در آموزش و پرورش و در سایر بخش‌های دولت باید برای تحقق معنویات رهبری تلاش کنند. دانشگاه فرهنگیان، اساتید و دانشجویان بدون تردید در تحقق این تحول یعنی وضع موجود را شناختن و به وضع مطلوب حرکت کردن یک اتاق اندیشه و فکر می‌خواهد و آن اتاق، دانشگاه فرهنگیان است.

رئیس جمهور تصریح کرد: بهترین مشاوران برای برنامه ریزی جمعیت قابل توجهی از فرهیختگان هستند که می‌توانند در سند بنیادین تحول اثرگذار باشند و جای خود را به ویژه در مدرسه پیدا کنند. تاکید بنده این است که در وزارت آموزش و پرورش حتماً از نگاه‌ها و نظرات اساتید و دانشجویان این دانشگاه استفاده شود و طوری نباشد که طرح و برنامه‌ای ارائه شود و این عزیزان از آن طرح‌ها بیگانه باشند و آثار طرح‌ها برای آنها روشن نباشد.

رئیسی خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته تجربیات بسیاری کسب کردیم و بعد از این نباید آزمون و خطا کرد. دوره آزمون و خطا گذشته است و دیگر باید رسیدن به ثواب، مقصد و مقصود مورد توجه قرار گیرد. تجربه و اندوخته پیشینیان می‌تواند چراغ راه قرار گیرد.

وی افزود: مهمترین کار شورای عالی آموزش و پرورش اجرای معنویات رهبری و پیگیری این موضوع است که چرا تاکنون این موارد انجام نشده است. افرادی که به تحول اعتقاد و باور ندارند کنار بروند و اجازه دهند در آموزش و پرورش تحول ایجاد شود. شرط تحقق تحول، باور و اعتقاد است. باید تحول ایجاد شود و ما دیگر نباید شاهد گله مقام معظم رهبری باشیم که چرا سند تحول اجرایی نشد.

رئیس جمهور گفت: مدیر مدرسه باید نگاه تحولی داشته باشد. در یک بخش، استان و شهر هم همینطور است و همه سطوح باید نگاه تحولی داشته باشند تا تحول اتفاق بیافتد و کانون این تحول دانشگاه فرهنگیان است و اگر این کانون به وظیفه خود در کانون و مرکز سقل بودن عمل نکند، تحول اتفاق نخواهد افتاد و نقش دانشگاه فرهنگیان به عنوان کانون تحول، باید به عنوان نقش اول شناخته شود.

رئیسی اضافه کرد: نگاه پیشرفت باید با نگاه تحول، نگاه مهارت آموزی، مهارت افزایی و تحول همراه باشد. ما نیازمند خلاقیت هستیم و این نگاه میان معلمان و متعلمان کم نیست. نقش ارزشمند معلم تربیت نفوس مستعد است.

ادامه دارد....

منبع: مهر
شناسه خبر: 1193913

مهمترین اخبار ایران و جهان: