نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 11:20

۳۴۰۰ تُن کود شیمیایی در گلستان آنالیز و نمونه برداری کیفی شد

گرگان- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان‌گلستان گفت: با هدف جلوگیری از ورود کود کم کیفیت سه هزار و ۴۰۰ تُن کود شیمیایی آنالیز و نمونه برداری کیفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید صمد ضیایی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای حمایت از حقوق کشاورزان در عملیات پایش، کنترل و جلوگیری از ورود کودهای ناسالم به چرخه کشاورزی استان اقدامات مستمری در حال انجام است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان افزود: در دوماهه نخست امسال ۱۹ مورد و در مجموع سه هزار و ۴۰۸ تن از انواع کود فسفاته و پتاسه، نمونه برداری شده و برای آنالیز و کنترل کیفی به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور ارسال شده است.

وی ادامه داد: این کودها شامل کلرور پتاسیم، سوپر فسفات تریپل، سولفات پتاسیم و فسفات ۱۳ درصد بوده است که از ۶ مبدا وارد استان شده و پس از تائید کیفیت و اصالت کود، در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان بیان کرد: خط قرمز ما در برنامه تأمین و تدارک نهاده‌های کشاورزی به ویژه کودهای یارانه‌ای، کیفیت آنها است و سامانه کنترل کیفیت مستقر در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی که از کارخانه‌های تولیدی تا شبکه کارگزاری‌ها ها را در بر می‌گیرد، به طور سیستماتیک اجازه ورود و توزیع کودهای کم کیفیت را نمی‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1241013

مهمترین اخبار ایران و جهان: